datum/tijd toevoegen als een record wordt gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
218
Beste allemaal,

Ik gebruik een knop met daaraan gekoppeld een aantal update queries die een aantal tabellen update.

Nu wil ik graag een datum/tijd veld bij de records zetten dat bijhoudt als een record wordt gewijzigd met die knop. Standaard staat er een datum/tijd in wanneer de records zijn toegevoegd.

Kan dit en zo ja, wat is de makkelijkste/beste manier?

Alvast dank,

groet, patric
 
Yep, dat kan. Een veld toevoegen aan je tabel genaamd datumgewijzigd en die vervolgens in je updatequery laten bijwerken naar date().

Suc6,

Zqwiqly.
 
Dit kan op verschillende manier:
  1. je kan een log toevoegen.
  2. je kan in de tabel een extra kolom aanmaken "laatstbijgewerkt". In de update query laat je dit veld bijwerken = NOW() (geeft huidige datum-tijd).
Ik werk zelf via de laatste manier en dat gaat prima.
 
Dit kan op verschillende manier:
  1. je kan een log toevoegen.
  2. je kan in de tabel een extra kolom aanmaken "laatstbijgewerkt". In de update query laat je dit veld bijwerken = NOW() (geeft huidige datum-tijd).
Ik werk zelf via de laatste manier en dat gaat prima.

[offtopic]
Ik was lekker eerder.... :p
[/ontopic]
Uiteraard heeft Floor E ook gelijk.
 
UPDATE date

Antwoord staat deels al in je vraag:
UPDATE SQL statement gebruiken voor nieuwe datum veld.

Je kunt ook de functie Now gebruiken.
Dit geeft de systeemdatum en tijd.

Je kunt ook Date() en Time() gebruiken.

Code:
Me!Velddatum.Text = Now




Hhhhmmm ik weer als laatste....
 
Dank allemaal! Ga ik proberen.

btw: De eersten zullen de laatsten zijn!:cool:
 
Hoi allemaal,

Ik wil eigenlijk hetzelfde alleen werk ik niet met een updatequery's maar worden rechtstreeks door gebruikers wijzigingen aangebracht in een tabel. Ik denk dat voor mij het toevoegen van een log daarom de juiste methode is, maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Zouden jullie dit nog kunnen toelichten.
En ik heb meteen nog een vraag daarover, is het mogelijk om de datum alleen aan te passen bij wijzigingen in een bepaald veld of kan dit alleen maar voor alle velden gelden.

Bijvoorbaat dank aan u allen...
 
Hoi Artemiss,

Jou log kan je baseren op een Me.Dirty gebeurtenis. Als je die plaatst in de gebeurtenis 'Huidige' van het formulier, bekijkt Access continu of er wijzigingen doorgevoerd worden.

Loggegevens opslaan nav wijzigen van een veld: plaats het bijwerken van de logdatum in de gebeurtenis 'Na bijwerken' van het betreffende veld.

Suc6,,
Zqwiqly.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan