Datum toevoegen aan mappen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willy3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
4
Als ik naar de mappenlijst kijk zie ik kolommen met data 'gemaakt' en 'gewijzigd'. Voor mijn werk is dat eigenlijk niet zo interessant.
Is het op de een of andere manier mogelijk zelf een datum toe te voegen die ik op dergelijke wijze zichtbaar kan maken in een kolom? En kan ik daarop ook sorteren?
 
Hoi,

Ja dat kan zeker.
In de bijlage een voorbeeld aan de hand van de 'kolom' Opmerkingen.
Deze kolom kan je toevoegen, en er op sorteren (chronologisch en anti-chronologisch)
Je kunt rechtsklikken op een bestandsnaam en onder Eigenschappen > Samenvatting bijvoorbeeld een datum in 'Opmerkingen' toevoegen.
Ook in veel toepassingen waarin het betreffende bestand wordt geopend kunnen deze bestandseigenschappen worden aangevuld.
Onder Vista is het zelfs mogelijk extra velden met het kenmerk 'Datum' toe te voegen, maar in XP niet.
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    50,1 KB · Weergaven: 30
Hoi,

Ja dat kan zeker.
In de bijlage een voorbeeld aan de hand van de 'kolom' Opmerkingen.
Deze kolom kan je toevoegen, en er op sorteren (chronologisch en anti-chronologisch)
Je kunt rechtsklikken op een bestandsnaam en onder Eigenschappen > Samenvatting bijvoorbeeld een datum in 'Opmerkingen' toevoegen.
Ook in veel toepassingen waarin het betreffende bestand wordt geopend kunnen deze bestandseigenschappen worden aangevuld.
Onder Vista is het zelfs mogelijk extra velden met het kenmerk 'Datum' toe te voegen, maar in XP niet.
Hoi,
Dat is een beetje het probleem; ik krijg bij 'eigenschappen' de optie 'opmerkingen' niet.
Wel bij Items, maar niet bij mappen. Weet je misschien of en hoe ik die optie kan toevoegen?
 
Hoi,

Ik snap 'm. Standaard kan je inderdaad geen extra gegevens aan mappen toevoegen, ook in Vista niet. Wat ik aangaf geld dus alleen voor bestanden (items, zoals jij noemt).
Er zullen ongetwijfeld andere bestandsbeheer-tools zijn die dat wél kunnen, maar dan maak je geen gebruik (meer) van de verkenner in Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan