• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Hoi,gaarne wil ik weten of het mogelijk is om een datum uit een tabel,na dubbelklikken in bijv.cel A2 en direct deze cel actief te krijgen.Wat je anders met de enter toets doet alvast bedankt:thumb:

Ps.misschien iets met een macro,echter voor cel A2 is al een macro actief die na het opnieuw openen,de datum weer op die van vandaag zet

Laatst bewerkt:
Is het zo iets dat je zoekt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.Address = "$A$2" Then
    Range("D:D").Find(Target, LookIn:=xlValues).Select
    Cancel = True
  End If
End Sub
kopieer de macro naar de werkblad-code.

wordt puzzel

Hoi Ingrid,het is mij in eerste instantie niet gelukt
waarschijnlijk omdat ik iets verkeerd doe of dat ik een knipperende cursor krijg in het datum vak

maar ik moet mij uit de voeten maken om te gaan werken ben al laat in ieder geval alvast bedankt:thumb: :D

Je oorspronkelijke vraag begreep ik al niet goed, maar je laatste bericht is voor mij helemaal onverstaanbaar :(

maybe wat duidelijker

Hoi Misschien wordt het wat duidelijker met de bijlage
bedoeling: na 1 klik of dubbelklik in tabel met datum
bijv. 20.06.04 deze datum te krijgen in cel A2 en direct actief is want dan gaat het verder met Vert.zoeken
of is mijn fantasie nu iets te ver doorgeslagen

:o groetjes en mijn dank is groot

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan