• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum uit veld verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
ik heb een cel waarin zichtbaar staat "06:00" doch in de balk bovenaan geeft hij "1-1-2000 06:00" aan
hierdoor heb ik problemen met functies.
heb cel eigenschappen al naar "u:mm" gezet doch die datum blijft in de cel staan
hoe kan ik de opmaak aanpassen naar effectief "06:00"
had al geprobeerd met rechts(... doch dat werkt ook niet

Volgens mij > Celeigenschappen > Aangepast > uu:mm en type in cel 16:00 of 23:00 Dan staat er bij mij boven 16:00:00 of 23:00:00

tevens zijn het 5000 regels
Ben niet helderziend. Denk dat het dan verstandig is voorbeeldbestand te plaatsen of het antwoord van een deskundige af te wachten.

Vervangen met CTRL-H

vervang : 1-1-2000 ( met één spatie erachter) door niets.

Als het niet alleen 1-1-2000 is maar ook andere datums, gebruik dan dit achter een knopje of voer 'm met F5 uit:
Code:
Sub DatumHerstel()
    Dim LR As Long
    Dim i As Long

With ActiveSheet
        For i = 2 To .Cells(.Rows.Count, "D").End(xlUp).Row
            .Cells(i, 4) = Format(.Cells(i, 4), "hh:mm")
        Next i
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
En het is opgelost, maar hoe TS dit heeft gedaan????

Gebeurd wel vaker de laatste tijd. Men wil wel graag geholpen worden maar wanneer dan het probleem verholpen is kan er bij sommigen kennelijk niet fatsoenlijk een bedankje af. De oplossing is zo ook niet bekend waardoor andere lezers die deze post vinden er niets aan hebben.

maar hoe TS dit heeft gedaan????

Rechtsboven bij de OP kan je dat aangeven als TS of de moderator doet het na een x aantal dagen:p:d

Wat de verdere functies gaan doen zal ook wel voor eeuwig een raadsel blijven.

Laatst bewerkt:
Als ik post 6 uitvoer dan krijg ik 20:30:00 in de kolom te staan, doe ik dan in een hulpkolom =LINKS(D2;6) dan wordt het 20:30

@Senso,
Datums en tijden zijn getallen in Excel. Je moet dus helemaal niets doen met tekstfuncties als je er nog verder mee rekenen wilt.
Kijk naar de functies INT() en MOD() voor het splitsen van de datum en de tijd. INT() is denk ik INTEGER() en MOD() zal wel REST() zijn in de Nl-versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan