Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
| Id | Registratie datum |
|---|---|
Laten we het even over je oorspronkelijke vraag hebben, want die had in één, hooguit twee berichtjes al helemaal beantwoord kunnen zijn, ondanks dat hij niet erg duidelijk is. En we zitten daar nu al ruim boven. En wel hiermee:Is het mogelijk om in een query, een getal datum veld (B.V. 10) om te zetten in een tekst datumveld (hier oktober dus)
Datum_Nieuw: DateSerial(Year(Date());Month(Date());[Dagveld])
Datum_Nieuw: DateSerial(Year(Date());[MaandVeld];Day(Date()))
Als ik je vraag letterlijk zou nemen, dan wil je dus eerst een getal omzetten naar een datum en vervolgens die datum omzetten naar een tekstveld. (jij noemt het: "tekst datumveld". Dát bestaat dus niet.) Maar dat kan dus met de volgende formule:Is het mogelijk om in een query, een getal datum veld (B.V. 10) om te zetten in een tekst datumveld (hier oktober dus)?
Datum_Nieuw: Format(DateSerial(Year(Date());[Maand];Day(Date()));"mmmm")
Datum_Nieuw: MonthName(Month(Date()))
vorig jaar: ((Right([jaar];4))-1)
vorig jaar: [jaar]-1
Jaar-1: Year([Registratie datum])-1
SELECT [Registratie datum], DateAdd("M",1,[Registratie datum]) AS DatumPlusMaand, FORMAT(DateAdd("M",1,[Registratie datum]),"MMMM") AS Maandnaam
FROM AAAtesten;
Ik zou de optie van AH niet gebruiken, en in ieder geval die van mij ook eens bekijken, want die bevat denk ik betere oplossingen voor jou. Alle varianten die ik heb aangegeven, zitten daarin uitgewerkt.... maar de vraag is: Is het mogelijk om uit een datumveld ( bv 01oktober2024) een maand in tekstvorm (oktober) te creëren/retourneren.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.