datum v

Status
Niet open voor verdere reacties.

benikke

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2023
Is het mogelijk om in een query, een getal datum veld (B.V. 10) om te zetten in een tekst datumveld (hier oktober dus)?
zo ja, hoe moet dat dan en bedenk ik ben een leek
Groeten aan allen en alvast bedankt

SELECT(MonthName(maandnr))

Bedankt voor de reactie maar ik krijg dan:"Deze expressie bevat een subquery waarvan de syntaxis ongeldig is. Controleer de syntaxis en plaats de subquery tussen haakjes." Maar als die SELECT verwijder en Exprxx typ werkt het perfect. (Hou rekening access 2013 zal wel minder mogelijkheden hebben)
Maar nu vraag ik me het volgende af: maak ik geen omweg om mijn doel te bereiken. Ik verklaar me nader. 1 Registratie datum, 2 Maand meer of minder: (Month([Registratie datum])+1), 3 Expr2 maand in tekst: (MonthName([maand])). Kan dat niet rechtstreeks vanuit Registratie datum?

Probeer eens zoiets:
Code:
SELECT [Registratie datum],DateAdd("M",1,[Registratie datum] AS DatumPlusMaand,FORMAT(DateAdd("M",1,[Registratie datum]),"MMMM") AS Maandnaam
FROM Tabel;

Dit gaf ook weer "Deze expressie bevat een subquery waarvan de syntaxis ongeldig is. Controleer de syntaxis en plaats de subquery tussen haakjes.

Plaats je query eens hier.

Bedenk dit zijn voor mij enkel testen en als iemand mee kan profiteren dan graag. Maar ik zou niet weten hoe dit te doen. (Leek weet je wel) Hopelijk ben je hier wat mee. Want pak me anders je me best bij het handje (77 jaar (fossiel))
IdRegistratie datum
AAAtesten
[td]
1
[/td]​
[td]
donderdag 3 oktober 2024
[/td]​
[td]
2
[/td]​
[td]
woensdag 2 oktober 2024
[/td]​
[td]
3
[/td]​
[td]
dinsdag 1 oktober 2024
[/td]​

Misschien is het makkelijker om een voorbeeld database mee te sturen. Dan zien we ook meteen de context. Je bestand wel eerst even zippen en het zip-bestand meesturen als bijlage. Zie knop onder het venster waarin je een bericht intikt.

Je bent nooit te oud om iets te leren!