• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum van celinvoer vastleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten drenth

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Hoi Forum gebruikers,

Weet iemand of dat het mogelijk is om de datum van celinvoer vast te leggen? Zo ja, hoe doe ik dit?

Ik ben benieuwd.

MvG

Maarten drenth, Invoer van 'welke' cellen??? Je kan namelijk altijd via VBA en een sheet_change event een datum plaatsen naast de cel die je net hebt ingevoerd... Maar of dat nou de bedoeling is?
Aub iets specifieker zijn!

Groet, Leo

Hoi Leo,

Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel...

Stel ik vul een bepaald cijfer in in cel A1 dan zou ik automatisch de datum van het moment van invoeren in cel B1 willen hebben.

Heb je misschien een voorbeeld hoe ik dat noteer in VBA? En is dat makkelijk te copieren / gebruiken voor andere cellen?

Alvast bedankt

Excel heeft de functie "wijzingen bijhouden" wanneer je dat ikn help typt krijg je meer info.
Per cel kan ik alleen een oplossing in vba bedenken
dat zou er zo kunnen uitzien (met naam wijziger)
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim r, k As Integer
r = Target.Row
k = Target.Column
If r = 3 And k = 4 Then
Cells(3, 6).Value = Now()
Cells(3, 8).Value = Application.UserName
End If

End Sub
Zie voorbeeld. mogelijk weet iemand nog een oplossing om dit in EXCEL zelf te doen.
mvg leo.

Bijlagen

mannen,

super bedankt...weer heel wat opgestoken.

deze formule is denk ik al voldoende voor mij:'

=IF(A1="","",IF(B1="",NOW(),B1))

mvg

Datum en uur veranderen dan wel als Excel het blad herberekent...

ja idd... daar zat ik net aan te denken... dat is niet de bedoeling... is dat makkelijk op te lossen of moet ik dan toch aan VBA gaan geloven?

ja idd... daar zat ik net aan te denken... dat is niet de bedoeling... is dat makkelijk op te lossen of moet ik dan toch aan VBA gaan geloven?

Lees dan aub eens de reacties die ik en anderen al gegeven hebben. Ook de link die ik gezet heb.

ja ga ik doen.. sorry... als ik er niet uit kom dan zal ik wel een berichtje plaatsen
bedankt in ieder geval

leuke site heb je trouwens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan