Datum van vandaag ipv leeg veld na excelmerge

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnschouten

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hallo mensen,

Ik heb een Excel database gemerged naar Word, in enkele database kolommen staan data. Sommige datavakken zijn leeg dus ik zou verwachten dat die in Word ook leeg zouden zijn, hier komt echter de datum van vandaag in te staan. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen??

Alvast bedankt.

Grt Marijn

Trucje

Het is misschien een trucje, maar je kunt proberen om in Excel in de lege cellen een spatie te zetten. Dan staat er een 'waarde' in die, denk ik, leeg blijft na de merge.

:confused:

Sommige datavakken zijn leeg dus ik zou verwachten dat die in Word ook leeg zouden zijn
Marijn,

Werk met een als - dan routine.
{ IF Expressie1 Operator Expressie2 TekstAlsWaar TekstAlsOnwaar }

Hiermee vergelijkt u twee waarden. De tekst die wordt ingevoegd, is afhankelijk van het resultaat van de vergelijking. Als u het veld (veld: een aantal codes waarmee automatisch tekst, afbeeldingen, paginanummers en andere gegevens in een document worden ingevoegd. Met een datumveld voegt u bijvoorbeeld de huidige datum in.) IF in een hoofddocument voor samenvoegen gebruikt, kunnen de gegevens in de samengevoegde gegevensrecords (gegevensrecord: een complete verzameling van verwante gegevens die overeenkomt met een gegevensrij in het gegevensbestand. Een gegevensrecord bevat bijvoorbeeld alle informatie over een klant in een lijst met klantengegevens.) worden onderzocht, zoals postcodes of rekeningnummers. Zo kunt u bijvoorbeeld brieven alleen naar klanten in een bepaalde stad sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan