datum vanuit kalender in datumveld krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek Bachman

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo hulpvaardige mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil in een bepaald invoervenster niet iedere keer de datum hoeven in te vullen. Ik heb nu een kalenderobject geplaats en een datum veld en een niet afhankelijk veld (extra).
Nu wil ik als ik op de datum klik in de kalender dat deze automatsich verschijnt in het datumveld (of in het niet afhankelijke tekstveld (liever de eerste optie)). Ik heb al heel wat voorbeelden uit dit forum gebrpobeerd maar het lukt niet.
Ik heb weinig kennis van VBA
ik doe er ook even een bestand bij van het huidige project

Freek

Bijlagen

ActiveX besturingselement kalender

Ook ik zit met dezelfde vraag!
De vraagsteller(ster) heeft er zo te zien ook nog antwoord op gekregen.
Ik zou het bijzonder prettig vinden als een van jullie wel een duidelijke uitleg kan geven of kan verwijzen naar een instructie- c.q. leerboek waarin tekst en uitleg wordt gegeven over het gebruik in een invulveld van het ActiveX besturingselement kalender

Alvast bedankt, Joseph

Weet niet of dit een antwoord op je vraag is.
Het invullen van een tekstveld met de datum uit het kalender-object gaat met:
Private Sub Calendar6_Click()
Me!datum = Me!Calendar6.Value
End Sub
(namen gebruikt uit voorbeeld)

Kleine aanvulling op Harry z'n opmerking, die helemaal juist is:

Als je de eigenschappen van een Kalender control bekijkt, zie je geen Bij Klikken (OnClick) event staan, wat eigenlijk best vreemd is. Je moet dus één van de andere gebeurtenissen pakken, daar op de knop met de 3 puntjes klikken, en vandaar naar het VBA scherm. Vervolgens kies je uit de keuzelijst helemaal rechts de optie Click, en je bent waar je wezen wilt. Vervolgens kun je code als:

Code:
Me!datum = Me!Calendar6.Value

gebruiken om de datum in een veld te plakken.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan