Datum veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Lion

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Ik heb in een formulier een kolom toegepast. in die kolom wordt er automatisch 2 jaar bij opgeteld van die andere kolom (van die kolom dat ik heb ingesteld) dit werkt perfect, maar ik wil deze code in de tabel hebben.

Waar en hoe moet ik die code in de tabel zetten.

Het gaat om deze code:
=DateAdd("yyyy";2;[datum])
(deze code staat dus in het formulier beschreven)

Maar wat is die code voor in de tabel te zetten bij een kolom, en in welk vak moet ik dat zetten.

Zou ik niet doen. Als de eerste datum al in een tabel is opgeslagen kun je dit altijd daarvan afleiden.

Makaai:thumb:

Wat je eigenlijk wilt is dat als er een datum wordt ingevuld dat dan de andere kolom automatisch berekend wordt?

Je kunt het proberen door de formule in "default value" of "Standaard waarde" te zetten. Maar ik vrees dat dat niet werkt.

SQL Server of Oracle hebben hiervoor de mogelijkheid triggers op een tabel aan te maken. Access kan dat niet. Als je dat wilt moet je dus trucs uithalen met code achter formulieren.

Grtz,

Nou bij een formulier lukte het ook gewoon, en als ik dan in een tabel bij een kolom op eigenschappen klik. Dan kan ik daar ook dit soort gegevens invullen en aanwijzen.

Hoezo zou het niet lukken in tabel maar wel in een formulier?

EDIT: of kan je een koppeling maken tussen een formulier en een tabel?
Dus als ik wat verander in een tabel dat het in het fomulier ook wordt veranderd?

Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad niet binnen een tabel.
Wat je dan namelijk moet doen is de waarde van de overige records in de tabel evalueren.
Normaliter gebruik je daarvoor functies als dMax, dFirst etc. voor, maar die zijn niet toegestaan binnen een tabel.

Jammer, maar helaas, je zult het via een formulier of een query moeten oplossen.

Wat is de code voor in een query dan? om 2 jaar van een ander kolom erbij te doen, dus hoe boven beschreven is.

Dus wat is de code om in een query aan te geven, dat in een kolom 2 jaar erbij geteld moet worden.
(in formulier is dat deze code:=DateAdd("yyyy";2;[datum]))

In een query gebruik je die functie ook.
Maar zolang jij niet vertelt waar jij je datum in eerste instantie vandaan haalt is het voor ons natuurlijk ontzettend moeilijk om een compleet antwoord te geven.

In het algemeen geldt dat je beter je complete probleem kunt vertellen in plaats van alleen het technische probleem waar je toevallig tegenaan loopt.
Als je ook vertelt wat je functioneel wilt doen, waar je je gegevens vandaan haalt en hoe je ze wilt presenteren is het een stuk eenvoudiger een goede oplossing aan te dragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan