Datum Velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jitzuh

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Ja ik weet het dit is al de 4e vraag over access binnen 1 dag, maar die cursus die ik ooit heb gedaan, is helemaal uit m'n geheugen weggevaagd.

Bij MS Word kun je via "invoegen>> veld>> datum/tijd>>printdate"
de tijd invoeren wanneer het document voor het laatst is geprint.
Op deze manier kun je ook de bestandsnaam, aantal pagina's en huidige paginanummer invoegen.
Bij Word tenminste.

Wie weet hoe ik deze dingen (printdatum, bestandsnaam, aantal pagina's en huidige paginanummer) ook in een access formulier krijg?

Data en paginanr en aantal in rapport

Maak eens een rapport met de wizard.

Deze zet automatisch de datum en iets van pagina .. van .. onderaan het rapport.

In het rapport ontwerp zie je dan vanzelf hoe het werkt en kun je het aanpassen.

Succes

Ja maar hoe zet ik de datum wanneer het formulier voor het laatst is geprint in de voettekst? dat lukt me alleen maar in Word

Printdatum

Als je de vorige printdatum wilt afdrukken zou die volgens mij eerst moeten opslaan in je database.

Dus tabelletje hiervoor maken en in de ontwerpweergave van het rapport een gebeurtenisprocedure bij het afdrukken van het rapport invoegen die na het afdrukken de datum in het tabelletje opslaat.

In het rapport neem je vervolgens het veld van het tabelletje op.

Het zal wel wat geexpirementeer vergen, als de procedure voor het afdrukken uitgevoerd wordt zou je dus in het tabelletje met 2 data(oude en huidige) moeten werken. In de procedure zou dan eerst de 'huidige' naar de 'oude' gekopieerd moeten worden en vervolgens de nieuwe huidige opgeslagen.

Succes.

ja, maar dat weet ik juist niet, wat de gebeurtenis procedure voor laatste afdruk is (in wordt is het het commando PrintDate, maar bij access werkt dat niet

Datum aanpassen bij afdrukken

In het eigenschappenvenster van een rapport zit inderdaad geen gebeurtenis "afdrukken"
Echter bij de rapportdelen (Rapport koptekst, voettekst enz) zit die gebeurtenis wel !

Nou ik heb er naar gekeken, maar het lukt nog steeds niet.

Gebeurtenis procedure

Als je in het eigenschappen venster de gebeurtenis selecteerd komt er een "pull down" menutje.
Gebeurtenisprocedure selecten en de visual basic editor word geopend waarin je je programmatje voor het opslaan van de datum kunt maken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan