• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum veranderd als ik uit ander bestand kopieer

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeester

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Ik ben bezig een aantal lijsten die in verschillende (soorten) bestanden staan, te combineren.
Nu blijkt dat als ik uit een oud excel bestand de kolom met data (dd-mm-yy) kopieer en vervolgens in mijn nieuwe bestand plak de datum van iedere cel met 4 jaar en 1 dag vervroegd wordt.

Ik heb al speciaal plakken geprobeerd, incl. waardes maar dat had geen effect. (ook incl. formules of incl. opmaak niet overigens).

Het plakken heb ik geprobeerd in excel 2003. Het gaat om een verder nog geheel lege sheet. Dus geen formules in toegevoegd oid.

Nu weet ik dat excel een bijzondere datumnotering kent, dus ik vroeg me af of die misschien in de loop van tijd veranderd is. (het oude bestand is waarschijnlijk met een oudere excel versie gemaakt, maar ik kan niet controleren met welke. Geen idee hoe dat zou moeten). 4 jaar en 1 dag doet mij nl. denken aan schrikkeljaren/tijd oid.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos, want handmatig die cellen aanpassen is geen optie (zijn er echt te veel).
Mijn dank is groot

smeester,

Extra > Opties > Berekenen vinkje bij : Datumsysteem 1904

Geweldig!!! Heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Heeft dit idd te maken met oude en nieuwe datumnotering van excel?

Geweldig!!! Heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Heeft dit idd te maken met oude en nieuwe datumnotering van excel?

Je kan kiezen of je dit datumsysteem gebruikt of niet. Gewoon instelbaar/

Zet de vraag maar op opgelost dan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan