• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum veranderen in bestaande sheet zodat alles werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ponyoo007

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2014
Dag Allen,

In de meegestuurde bijlage heb ik een spreadsheet geplaatst.
Hier kun je op werkblad 1 een datum invullen. bijv. 1-1-2006.
Deze wordt vervolgens op het volgende werkblad ook onder 2006 en januari geplaatst.
En in de grafiek ook bij 2006.
Dit is een bestaand spreadsheet en gaat maar tot en met 2011.

Ik wil nu ipv 2006 t/m 2011.
2015 t/m 2020 en dat hij alles helemaal doorvoert.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Heb al in de formules gekeken, maar deze zien er voor mij zeer complex uit.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage results_monitoring 001.xlsBekijk bijlage results_monitoring 001.xls

He Cobbe,

Bedankt dat je ernaar wilde kijken.
De data's kloppen nu, alleen hij voert de data niet door in de overige sheets.
Als je bijboorbeeld bij date: 10-6-2015 MTT Entry: 10 Resust: 100 invult. Dan moet hij in de sheet more stats: onder Tourney Yearly Stats en dan onder 2015 en juni, die data doorvoeren. Hij moet eigenlijk ook de grafiek automatisch een lijn trekken en in info onderaan bijwerken.

Bij de oude sheet deed hij dat automatisch met de jaren die standaard in de sheet staan. Op een of andere manier moet alles teruggekoppeld worden naar de nieuwe jaartallen.

Ik hoop dat je het snapt en eruit kunt komen.
Nogmaals bedankt voor het kijken.

Je moet 'even' de formules doornemen en aanpassen. In bv 'More Stats!D14 staat deze.

Code:
=SOMPRODUCT((Bankroll!$Q$14:$Q$3020<>"")*(MAAND(Bankroll!$Q$14:$Q$3020)=1)*(JAAR(Bankroll!$Q$14:$Q$3020)=[COLOR="#FF0000"][SIZE=4]2006[/SIZE][/COLOR])*(Bankroll!$Y$14:$Y$3020))

Waarschijnlijk moet dit verwijzen naar D12 (2015).

Je zal al die formules moeten aanpassen waarin een direct benaderd jaartal gebruikt wordt.
Om het u wat gemakkelijker te maken heb ik de formules met gebruikt jaartal 2006 reeds aangepast.
De andere jaren moet je zelf doen aan de hand van een lijst met gebruikte formules en waar die staan.

Bijlagen

Dag Cobbe,
Een behoorlijke lijst.
Begrijp ik het goed dat als ik alle huidige formules vervang voor degene die jij hebt gemaakt het jaar 2015 moet werken?
Dat dan alles goed werkt als ik huidige data invoer?

Super bedankt voor het maken.

Nog even een vraagje.
Als er een direct jaartal in een formule staat: Bijv. 2006. Die moet ik dan gewoon vervangen voor bijv. 2015?
Zijn er nog andere aanduidingen in de huidige formulie die naar jaartallen verwijzen. Bijv. y06 of zoiets.

Je moet die datum (bv 2007) niet vervangen door 2015 maar door een verwijzing naar een cel waarin dat jaartal voorkomt.
Enkel de directe jaargetallen moeten vervangen worden.
y06 etc zijn celverwijzingen en hoeven niet aangepast te worden, enkel de jaartallen.

Dat vervangen door een verwijzing naar een cel snap ik niet helemaal.

Stel je hebt deze formule: =SOMPRODUCT((Bankroll!$B$15:$B$6000<>"")*(MAAND(Bankroll!$B$15:$B$6000)=1)*(JAAR(Bankroll!$B$15:$B$6000)=2006)*(Bankroll!$O$15:$O$6000))
Moet ik dan niet de 2006 vervangen door 2015.

hoe dan wel?

Neen je moet die 2006 vervangen door $D$12 -- daar staat namelijk het geldend jaartal.
En 2007 vervangen door $G$12 daar staat het jaartal behorend bij die formules.
en zo verder voor de andere jaren.

Okie top, dan ga ik dat doen.
Hoezo staat in de oude dan wel gewoon 2006 als jaartal?

Dat staat daar omdat dat bestand diende voor de jaren die toen golden.
Wil je het bestand werkend maken voor alle jaren ben je wel verplicht om met verwijzingen te werken.

@cobbe, zonder jou te kort te willen doen had ik zelf iets anders verzonnen.

Of onderstaande werkt weet ik nog niet maar lijk er wel op en is redelijk snel toe te passen.

Een methode om de handel een beetje snel correct te krijgen.

Je moet de jaartallen laten verwijzen naar iets. Zet in 'More Stats!D12' je start jaar. Is nu 2015 en is dus goed. Zet in G12 = D12+1 (2016) en dat een beetje verder naar rechts. In D30 zet je = D12 en dat zo ook verder naar rechts. In deze sheet heb je nu alle jaren dynamisch gemaakt tov D12.

Omdat je hele sheet vol zit met samengevoegde cellen ben ik bang dat je heel veel handmatig moet doen.

Je kan nu dmv <Ctrl> + h (zoeken en vervangen) per range de formule aanpassen. Selecteer bijvoorbeeld
Code:
 D14:D25
vul bij zoeken naar =2006 en bij vervangen $D$12

Ook in het blad 'info' zal je de data moeten koppelen en ook hier zitten de samengevoegde cellen je weer in de weg.

Bijlagen

Hij doet als je datum: 2-1-15
MTT Entry: 10
Result: 100

Dan naar Tabblad more stats alle maanden 90 profit invullen.
Het moet alleen de maand januari in dit geval.
De grafiek doet ie ook zo.

Voor de rest lijkt alles te werken :)

Laatst bewerkt:
Hij lijkt helemaal te kloppen Vena.
Had je alle jaartallen aangepast?
Is deze nu bruikbaar t/m 2020?

Nee je moet het zoeken en vervangen nog uitvoeren op al jouw formules. Maar dat had je zelf ook wel kunnen zien.;)

Ben echt nog een leek als het gaat om advanced excel, Vena.
Is deze helemaal gebruiksklaar Cobbe?
Ziet er goed uit.

Of moeten er nog dingen aangepast worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan