Datum vergelijken in If Then structuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterjur

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2011
Geachte Helpers,graag Uw gewaardeerde hulp bij het volgende.

Lag mij maar uit ik krijg het niet voor elkaar:o In Excel twee cellen met daarin datums
Als die twee datums aan elkaar gelijk zijn dan dient er iets te gebeuren,dus Zo
H5 K5
19-10-2011 en 19-10-2011 is gelijk dus!!! en weg is je kunstgebit

Ik schrijf If Range ("H5") value = Range ("K5") value Then

Maar met allerlij andere expirimenten lukt mij dat niet.Kan iemand mij vertellen hoe
dat moet?eeuwig zal mijn dank U volgen.Met groet Peter.

kun je ook nog duidelijk maken wat er dan zou moeten gebeuren?

Pasan,Wel zeker kan ik dat,als de datums gelijk zijn dan moet er een regel gewist worden.

dit is wat ik er van gemaakt heb
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

If Range("H5").Value = Range("K5").Value Then
Range("A1").EntireRow.ClearContents
End If
End Sub

Pasan,Dank voor de reactie,en hij werkt U heeft mij op het goede spoor gezet.wand mijn eerdere oplossing doet het nu ook,daar zat een stomme fout in.
Dus U heeft mij blij gemaakt want ik zat er niet ver van de oplossing mee.Heel slordig van mij ik dank U zeer.Mag ik U nog een aanverwante vraag voor leggen?

Kun je in een imputboxs ook de input vallieren bvb met format? Er moet een meterstand in deze form in komen 333.555 Die punt is belangrijk !!!?

Als ik daar een nieuwe vraag van moet maken hoor ik dat graag.nogmaals dan en groet Peter.

bestaat die meterstand altijd uit 6 cijfers? of altijd 3 cijfers achter de punt

pasan, Ja uit 6 cijfers met de punt na 3 cijfers.Soms wordt de punt vergeten en dan klopt de lijst niet meer,nu kun je in een cel wel met format #.0## de
invoer met 6 cijfers de goede form geven maar ik ben zekerder van de zaak indien het mogelijk is die met Inputbox mee te geven.MVG Peter.

zet in de eigenschap van de textbox de maxlength op 7
en voeg de volgende code toe achter textbox1 in dit geval
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
TextBox1 = Format(TextBox1, "#,##")
End Sub

Pasan,met alle respect Textbox1 wat is dat?ik heb geprobeerd de format achter de InputBox te zetten maar dat was geen optie in VBA ??
natuurlijk ik ben geen helderlicht Kunt U mij een beetje op weg helpen.bvd Mvg Peter.

pasan.hopelijk lees je dit nog.Heb de eerste vraag al op opgelost gezet omdat het voor andere niet duidelijk is of er wel dan niet iets is opgelost.
Dank voor de hulp en tot horens.Mvg Peter

heb 2 dagen geen internet gehad dus kon niet reageren

Nou, als je dan per se een inputbox wilt gebruiken zou het zoiets moeten worden:
Code:
    Dim strTemp As String
    Do
        strTemp = InputBox("Geef meterstand (3 decimalen)")
    Loop Until strTemp = "" Or CheckFormat(strTemp)
    'hier gaat je code verder - even vergelijken of de string leeg is 
    'zodat je de code kunt afbreken
    if strTemp <> "" then MsgBox strTemp

En dan vervolgens een functie die kijkt of de '.' op de juiste plaats staat, kun je zelf uitbreiden voor controle op de cijfers indien nodig:
Code:
Private Function CheckFormat(strToCheck As String) As Boolean
    CheckFormat = (Mid(strToCheck, 4, 1) = ".")
End Function

ReneDirks,fijn dat je ondanks sluiting gereageerd hebt.Ik ga de opl.uit proberen ben zelf erg traag dus het duurt even.
Pasan,ernstig dat je 2 dagen geen internet hebt gehad,dat is als 2 dage geen eten,dus smulse maar weer.Ik dan k U en de Uwen voor de hulp.mvg Peter

ReneDirks.Ben met Uw oplossing aan de gang gegaan,het gaat mij boven de pet.

Hieronder zet ik het progje neer waar het omdraaid.

Code:
    Range("B6").Copy Range("B8")
    Range("B6").FormulaR1C1 = InputBox("Typ hier onder Uw Elektrameterstand in  ZO!! 000.000 DENK AAN DE PUNT")
 If Range("B6") <= 0 Then
    Range("M4") = 0 'Slaat lijst updating over
    Range("B8").Copy Range("B6").CurrentDate
 End If
'2----WARMTE-METERSTAND-----------------------------------------------------
    Range("G6").Copy Range("G8")
    Range("G6").FormulaR1C1 = InputBox("Typ hier onder Uw Warmtemeterstand in  ZO!! 000.000 DENK AAN DE PUNT")
 If Range("G6") <= 0 Then
    Range("M4") = 0 'Slaat lijst updating over
    Range("G8").Copy Range("G6")
 End If

Aan de form ziet U natuurlijk dat ik er niet iets moois van kan maken,maar voor mij werkt
het op een paar punten niet naar wens.Het probleem zit in het door meerdere mensn
die de meterstanden bij houden en zig dan niet aan de form 123.456 houden en dan
kloppen de berekeningen niet meer.Ik sla ze natuurlijk wel maar echt helpen doet dat niet.Grapje natuurlijk.!!!.Hoplijk kunt Uw oplossing hier invoegen.mvg Peter.

'' Hoopvol zijn de Zoekenden''

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan