• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum verschil berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanblaauwgeers

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Hallo,

Ik ben aan het stoeien met een formule, namelijk datum verschil berekenen. Het lijkt een simpele formule, maar er blijft #GETAL! in het resultaat staan. Zie bijlage
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Mvg,

Daan

Bijlagen

Hallo,

Ik ben aan het stoeien met een formule, namelijk datum verschil berekenen. Het lijkt een simpele formule, maar er blijft #GETAL! in het resultaat staan. Zie bijlage

Mvg,

Daan

kun je wel eens datum verschil uitrekenen?, want in excel staat die formule niet standaard in?

Wat voor verschil probeer je te berekenen? Als ik de ene datum aftrek van de andere, dus gewoon A2-B2, krijg ik het getal 1612 en dat is waarschijnlijk het aantal dagen tussen de beide datums.

Wat voor verschil probeer je te berekenen? Als ik de ene datum aftrek van de andere, dus gewoon A2-B2, krijg ik het getal 1612 en dat is waarschijnlijk het aantal dagen tussen de beide datums.

En kun je dan ook nog automatisch laten omrekenen hoeveel maanden of jaren of zo, met gedeeld door 365?

Maanden en jaren zijn niet altijd even lang, dus daar moet je goed over nadenken. Je kunt wel een gemiddelde nemen.

Bij een jaar is dat (3*365+366)/4=365,25 dagen. Bij een maand is het gemiddelde dan 365,25/12=30,4375 dagen. Het ligt er maar net aan wat je met de informatie uit de formule wil doen.

Als ik dat in je voorbeeldblad doe werkt het goed.

Werk je soms met een Engelstalige versie? Dan
Code:
=DATEDIF(B2;A2;"Y")
Of even aangeven wat er mis gaat, want in je eerste bestand werkt het prima.

ooh ik had een foutje gemaakt, het klopt wel, alleen dat is het verschil in de maanden, kan dat ook in dagen bijvoorbeeld?

Kijk eens naar de link met voorbeelden die ik geplaatst heb in #6.

Jaren, maanden en dagen

Code:
=DATUMVERSCHIL(D13;E13;"y") & " jaar" & ALS(DATUMVERSCHIL(D13;E13;"ym")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(D13;E13;"ym") &ALS(DATUMVERSCHIL(D13;E13;"ym")=1;" maand";" maanden"))  & ALS(DATUMVERSCHIL(D13;E13;"md")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(D13;E13;"md") &ALS(DATUMVERSCHIL(D13;E13;"md")=1; " dag"; " dagen"))

Hallo,

Mvg,

Daan

zet maar als opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan