Datum verspringt bij samenvoegen excellijst in worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellebee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
In excel heb ik een lijst met allemaal datums onder elkaar in de weergave dd/mm/jj.

In een word document importeer ik de gegevens via "Verzendlijsten" > "Afdruk samenvoegen starten" > "Adressen selecteren" > "Een bestaande lijst gebruiken". Ik selecteer hier het juist document. Als ik controleer bij "Adressenlijst bewerken" verspringen alle datums naar de weergave mm/dd/jj.

Hoe kan ik dat oplossen? (Gelieve het zelf ook te proberen want ik heb al veel oplossingen gezocht)
Alvast bedankt!

Gelieve het zelf ook te proberen want ik heb al veel oplossingen gezocht
Kun je aangeven welke oplossingen je hebt gevonden? (Er vanuitgaande dat het zoeken niet geheel vruchteloos was?) Het heeft weinig zin om tijd te steken in oplossingen waarvan je weet dat ze niet werken...

Ik had nog geen oplossing gevonden, er wel naar gezocht. Uiteindelijk heb ik via het forum van office een oplossing gekregen.

Heb je ook al schakelopties (zie help) gebruikt in het samenvoegveld, bijvoorbeeld zoiets:

{ MERGEFIELD fldDatum \@ dd-MM-yyyy }
Dit werkt inderdaad!

Intern werkt Excel eigenlijk altijd met de Amerikaanse datumnotatie. Je kan in Excel wel de weergaveoptie veranderen maar intern rekent hij met de Amerikaanse notatie en gebruikt dan de opmaak om het juist weer te geven. Als je de data dan overbrengt naar Word, dan ziet Word de echte data (in Amerikaanse notatie dus), waardoor alle datums als mm/dd/yyyy word weergegeven. De reden waarom dit gedaan is heb ik niet direct kunnen vinden.

De vraag blijft of het mogelijk is om te importeren zodat die extra stap met het aangepast mergefield niet nodig is.

Deze oplossing had ik als eerste bekeken; ik ging er (gezien je verhaal) van uit, dat je hem al had uitgeprobeerd, en afgewezen. Vandaar mijn aanvullende vraag. Er is weinig reden om deze oplossing niet te gebruiken, omdat je hem min of meer via standaardoptes kunt toepassen. Als je een willekeurig (datum) veld invoegt via het menu, vind je in het dialoogvenster een knop <Opties>. Hiermee kun je aanvullende opmaakcodes toevoegen aan je veld, zonder dat je daar moeilijk naar hoeft te zoeken. Voor eigen codes kun je dan eenvoudig de gewenste opmaak kopieëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan