Datum volledig uitschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

comkwek

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
167
Hallo,

Ik ben bezig een programma te schrijven voor Visual Basic. Hierin gebruik ik een database van Access. Maar ik zit daarbij met het volgende probleem. Ik heb een code die de plaats van de datum bepaalt. Voorbeeld: 15-12-2008 (waarmee je dan de 4 en 5 plaats pakt voor de maand zegmaar.)
Maar nu zit ik met het volgende probleem. Als ik 01-01-2009 invoer dan haalt hij de nul weg die staat voor de 1. Dan krijg ik 1-1-2009. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij dit laat staan.
Zou iemand mij hier op de goede weg willen helpen.


Groeten Comkwek
 
Normaal doe je dit in Access bij het invoermasker (InputMask). Volgens mij moet je dit nu ergens in VB (die je gebruikt als Frontend) regelen.

mvg
Charles
 
wij hebben dit geprobeerd via het inputmaks. Kun je hier wat meer uitleg over geven.
Het programma haalt namelijk steeds die nullen eraf hebben. Wij hebben geen idee hoe dit anders moet.

Ook hebben wij geen idee hoe je het bedoelt met de VB manier. (frontend) Wat is dit precies?

Alvast bedankt voor je hulp
 
Ik ben bezig een programma te schrijven voor Visual Basic.

Ik ga er van uit dat je het programma zoals je hierboven zegt in Visual Basic maakt en Access alleen gebruikt voor de tabellen, of klopt dat niet en bouw je alles in Access?
 
Ja dat klopt.
We hebben net de oplossing gevonden voor het probleem
We moeten hem bij het inputmask instellen als tekst en niet als datum.
En hierin gewoon een invoermasker maken dat hij het op onze manier instelt.
Hierbij leg je het probleem bij de gebruiker en niet meer bij de programmateur.

Maar hartelijk bedankt voor je hulp.
Mogen wij in de toekomst nog steeds gebruik maken van jou skills?
Wij zijn namelijk niet geweldige programmateurs maar proberen het toch.
Ook sorry dat wij niet gezegd hebben wat we al geprobeerd hebben daar denk ik net pas aan.

Nogmaals bedankt voor je hulp.
 
Ja oke dat weet maar het probleem deed zich alleen voor in access.
Die we ff handmatig wouden veranderen omdat de code in VB dan werkte dus het ging wel over access en dan zit ik in het goede forum.

Maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
nogmaals bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan