• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum voor bijbestellen afhankelijk van verbruik extruder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knooi

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2022
Berichten
11
Beste meneer/mevrouw,

Voor mijn stage maak ik nu een voorraadlijst waar ik graag het bestellen van nieuwe grondstoffen wil automatiseren. Hierbij heb ik zelf lang nagedacht over formules die al in het bestand staan. Zoals u waarschijnlijk kunt zien staan er veel fouten in.

Het idee is dat er een inboek en afboek systeem komt voor orders waarbij er wordt gerekend wanneer er nieuwe grondstoffen moeten worden besteld. Het gaat hier vooral om het tabblad 'Planning Rollen'. Dit is afhankelijk van het tabblad 'Verbruik granulaat' waar is uitgerekend hoeveel de extruder gebruikt van welke stof over een bepaalde tijd. Graag deze gegevens niet veranderen.

Uiteindelijk wil ik dit terecht hebben voor alle 4 de stoffen (granulaat, weekmaker, keurstof en uv-blocker, dus maalgoed NIET). Alle formules in het bestand zijn nu nog gericht op het verbruik van het granulaat. Het is een best complex systeem, maar wellicht dat u hier iets makkelijker uitkomt dan ik.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt. Wanneer er niet voldoende informatie aanwezig is, graag melden.
 

Bijlagen

  • Voorraadlijst voorbeeld.xlsm
    51,6 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan