• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum + weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo

Ik zou in een cel graag de datum willen plaatsen met direct er achter tussen haakjes) het weeknummer. Is dit mogelijk? Zo ja hoe doe ik dat dan?
Voorbeeld 23-05-2014 (21)

Als dit niet kan dan in A1 de datum (dit lukt wel) maar in A2 het weeknummer

Ik werk met excel 2010

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet Andre

En waar komt de datum vandaan? Moet dat de huidige datum zijn? Word deze ergens anders vandaan gehaald? Tik je die zelf in?

Het weeknummer tussen haakjes in dezelfde cel lukt me zo snel niet, maar wil je hem in bij B1 dan zet je daar
Code:
=WEEKNUMMER(A1;1)

De datum (1e) wordt in cel A1 zelf ingegeven. En dan wordt deze met 1 op gehoogd in cel A2
Nu zou het mooiste zijn zoals mijn voorstel is datum + weeknummer 23-05-2014 (21) in cel A2

Als dit niet lukt dan heb ik inmiddels van snijworst het antwoord.

Bedankt alvast.

Dat zal dan inderdaad niet gaan omdat je met een functie niet de gegevens kunt veranderen van de cel waar de functie in staat. Je zult dus het antwoord van snijworst moeten gebruiken in een andere cel, of er een VBA routine voor maken.

Dan doe ik het zoals snijworst het aangeeft.

Bedankt voor zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan