• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum weergeven per weekoverzicht

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1907
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1907

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2015
Ik vroeg me af onderstaande mogelijk is:

Ik heb een werkblad met daarop werkplanning van aantal mensen. De datum voer ik per week elke keer op maandag handmatig in voor ma t/m za.

Na eindeweek word bestand opgeslagen ovv weeknummer , en beginnen we maandag weer met blanco werkblad.

Kan de datum al weergegeven worden zonder deze handmatig toe te voegen? Dus wanneer ik maandag bestand open, dat de datums er tot en met za er al in staan, op basis van allicht weeknummer , of andere formule.

Tis dus de bedoeling dat de datums automatisch doorlopen.

Alvast bedankt voor de tips.

ja dat kan

Als je in de cel waar de datum van maandag moet staat de formule grbruikt met =NU() zal telkens as je hem maandag opent de datum van die dag daar staan.

Als je in de anderecellen se verwijzing maakt (bijvoorbeeld als de maandag datum in B1 staat) dan zet je in B2: =B1+1 en in B3: = B1+2 etc

als dit tenminste is wat je bedoelt

als ik dinsdag dan de planningsoverzicht open om iets aan te vullen, zullen de waardes dan niet meer kloppen?

Dat de =nu uiteraard op maandag dan de datum van dinsdag overneemt?

kan wel door enkel maandag zelf in te vullen bv in A1

dan in andere cellen vast te zetten = A1+1 voor dinsdag enzoverder

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan