• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum wijzging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcotica

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hallo,

In een excel bestand houd ik data bij. Ik zou graag willen wanneer een bepaalde cell is ingevuld met 'data' dat er een bepaalde cell automatische de datum weergeeft van het invullen van de bepaalde cell.
De datum mag alleen wijzigen (naar de datum van wijziging) als die bepaalde cell wordt ingevuld. Wanneer het excel bestand de volgende dag geopend wordt moet de datum niet wijzigen naar de datum van vandaag.

Wie o wie kan mij helpen.

Bijlagen

• Excel_datum.png
    Excel_datum.png
    45,5 KB · Weergaven: 46
Marcotica, (ik las even Narcotica)
Plak deze code in de module van het werkblad. (Met rechts op de tab van het blad klikken en voor Programmacode kiezen.)
Deze code gaat er van uit dat, als je b.v. in A1 iets invult de datum in B1 komt te staan. Aangezien je niet vermeldt over welke Kolom het gaat dus geen pasklare oplossing.
Code:
Private Sub worksheet_change(ByVal target As Range)
If Not Intersect(target, Range("A:A")) Is Nothing Then
If target.Offset(0, 1).Value = "" Then
target.Offset(0, 1).Value = Date
End If
End If
End Sub

Bedank Cor

Perfect Cor. Bedankt voor de moeite en de programmacode

gr

Marcotica (met een M)

Thnx

Marcotica, (ik las even Narcotica)
Plak deze code in de module van het werkblad. (Met rechts op de tab van het blad klikken en voor Programmacode kiezen.)
Deze code gaat er van uit dat, als je b.v. in A1 iets invult de datum in B1 komt te staan. Aangezien je niet vermeldt over welke Kolom het gaat dus geen pasklare oplossing.
Code:
Private Sub worksheet_change(ByVal target As Range)
If Not Intersect(target, Range("A:A")) Is Nothing Then
If target.Offset(0, 1).Value = "" Then
target.Offset(0, 1).Value = Date
End If
End If
End Sub

Marcotica,
Wilde je met jouw laatste post nog iets zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan