• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum wijzigen aan de hand van een radiobutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fosters

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
60
Beste forumgebruikers,

In mijn excelbestand staan 3 data, namelijk:

Datum van ontvangst: 29-09-2010
Datum van bijsturen:
Fataaldatum:

Nu is het zo dat de onderste twee data afhankelijk zijn van de keuze of het om een reguliere of uitgebreide aanvraagprocedure gaat.

Bij een reguliere aanvraag is de datum van bijsturen: +42 dagen, fataaldatum: +56
Bij een uitgebreide aanvraag is de datum van bijsturen: +112 dagen, fataaldatum +182

Nu zou ik graag 2 radiobutton's toevoegen voor reguliere of uitgebreide aanvraag. Afhankelijk van je keuze wijzigen de twee openstaande data.

Weet iemand of dit mogelijk is, of eventueel een workaround?
 
Zo zou het kunnen
 

Bijlagen

  • regulier(rdg).xls
    17,5 KB · Weergaven: 18
vertikaal zoeken

als uitbreiding op de oplossing van rob.

of met vertikaal zoeken,

Code:
=ALS(ISLEEG($B7);"";VERT.ZOEKEN($B7;$H$7:$J$9;2;0)+$A7)

het voordeel hiervan vind ik, dat je daardoor flexibel bent met het wijzigen van gegevens.

de reeks H7:H9 kan ook een naam gegeven worden.
 

Bijlagen

  • regulier(oeldere).xls
    21,5 KB · Weergaven: 20
Indien je persé radiobuttons wilt gebruiken...
(zie bijlage)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Radiobuttons.xls
    32,5 KB · Weergaven: 33
Bedankt voor alle hulp!
Ik heb de verschillende mogelijkheden eens bekeken en heb uiteindelijk toch voor de radiobuttons gekozen. Deze mogelijkheid is voor de eindgebruiker het meest vriendelijk.
 
Indien je persé radiobuttons wilt gebruiken...
Roncancio,

Dank voor de les, ik had namelijk geen flauw ide wat radiobuttons zijn en hoe dat werkt. In ieder geval weer iets geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan