• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum zoeken in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

van Beppestein

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Wie kan mij helpen?

Ik heb een tabel met ziek- en betermeldingen.
Nu wil ik in deze tabel zoeken of een bepaalde datum binnen een van de ziekteperiodes valt.
Voor mij is het niet zo moeilijk om dit per regel vast te stellen, maar wel voor een hele tabel.
De formule wordt dan nl. veel te lang.

Hallo Vanbeppestein,

Is dit wat je zoekt? Ik heb natuurlijk niet kunnen aansluiten bij jouw specifieke behoefte omdat het voorbeeldje ontbrak. Daarom maar zelf iets in elkaar gezet.

Aanpassing: Ik heb het voorbeeldje even aangepast, omdat de vraag op twee manieren te lezen is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Thralf,

Het is exact wat ik bedoel. Ik heb alleen nog een aanvullende vraag. In de lijst staat ook een ziektepercentage. Nu wil ik achter "in table"ook het betreffende percentage bij de datum hebben. Heb je daar ook nog een mooie formule voor?

Zie bijgevoegd bestandje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo van Beppestein,

Bij het weergeven van het percentage zul je een probleem krijgen: als de datum in meerdere ziekteperiodes valt welk percentage moet er dan gegeven worden?

Hallo van Beppestein,

Bij het weergeven van het percentage zul je een probleem krijgen: als de datum in meerdere ziekteperiodes valt welk percentage moet er dan gegeven worden?

Volgens mij is het per werknemer en krijgt men alleen in de 1e week 100%.
In dat geval:

Code:
=SOMPRODUCT((A2:A17<=F2)*(B2:B17>=F2)*(C2:C17))

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan