datum zoeken tussen begin- en einddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Ik heb veld (keuringsdatum) in tabel opgemaakt als datum/tijd. Bij het invullen op het formulier is het invoermasker 00/00 notatie dd/mmm
Dus ik vul in 01/01 wordt weergegeven als 01/jan
Werkt prima. Nu wil ik via OLE object KALENDER gegevens zoeken die liggen tussen 2 data. Werkte vorig jaar prima (dat jaar zijn alle data ingevoerd)
Nu zie ik dat er in de tabel 01/jan/2003 staat , dus nu worden er geen data meer gevonden .
Hoe moet ik mijn qry opbouwen volgnede werkt niet
between (format(begindatum;"dd")) &"/"& (format(einddatum;mmm)) and between (format(begindatum;"dd")) &"/"& (format(einddatum;mmm))

Rudi

Probeer eens met Format$ in plaats van Format

Oh ja, geef ook het jaartal mee. We zijn tenslotte 2004.

Naargelang hoe ge in uw tabel of formulier de invoerdatum hebt geselecteerd zal die waarschijnlijk het jaartal niet herkennen. Stuur in bijlage eventjes de structuur, dan zien we wel

Hoe bedoel je met geef ook het jaar tal mee???

en hoe stuur ik die db naar u toe ???

203 k groot (gezipt)

Rudi

Dit betekent dat je bij keuringsdatum, je voor de korte datum notatie moet kiezen. Het invoerveld ziet er dan zo uit :99/00/0000;0;_

Wat betreft uw format;

Format$([Keuringsdatum];"dd") resulteert in vb. 01
Format$([Keuringsdatum];"mm") resulteert in vb. 02
Format$([Keuringsdatum];"yyyy") resulteert in vb. 2004

Kijk ook eens naar de oplossing voor spina in dit accesforum "Variabel filter voor rapport" of zo iets dergelijk.

Je kan de db ook sturen naar

rudolf.verelst@skynet.be
groetjes

Ja, naamgenoot,

Ik heb eventjes de db bekeken, dit zijn mijn bevindigen:

1° in al uw tabellen verander alle velden ,met datum/tijd

Notatie : korte datum notatie
Invoermasker: korte datumnoatie

2° In al uw formulieren,bij notatie, doe je hetzelfde.

3° als je de gegevens wil bekijken (vraagt parameters gegevens, tik dan de voledige datum in. eg 01/02/2003 einddatum eg 12/12/2004.

Je hebt het wel moelijk gemaakt, kan veel eenvoudiger.

Waarom die ene kalender,je kan er twee van maken, op een redelijk scherm

Nog iets,maar dat zal je uiteraard wel weten: relaties verbreken, anders kan je in de tabellen niets veranderen.

Ik ga nog dit eventjes doorsturen naar help.mij.nl , met uitzodering van mummerplaat

groeten van RUDI

Rudi,

heb uw raadgevingen gevolgd, maar .....
het invoeren van de data is in 2003 gebeurd
als ik nu de kalender gebruik geeft deze de data voor 2004 en vind hij geen enkele record.
Daarom dacht ik bij de opmaak van de tabel de datum/tijd in te stellen als dd/mmm maar hiewordt dus ook het jaar mee genomen.

Rudi

Rudi,

Heb het nogmaals bekeken.

1° druk shift toets in, en open uw dbase ---> kom je in het ontwerpweergave van db --> klik op formulieren ---> klik op FrmUitnodigiging ---> ontwerpweergave ---> klik met de rechtse muisknop op 'datumkeuringjaar' klik eigenschappen ---> verander notatie in 'Korte datumnotatie' ---> open dit form en tik eg 01/01/2003 in -->enter tik dan eg 12/12/2004 in ---> enter, je krijgt dan toch alle gegevens vanaf die datums, ik toch

2° Ik zou die kalender besturing er uit halen. Gewoon een ander formuliertje maken met onafhankelijk velden,waar je begindat en eindat vermeld.

3° de query QryHoofdgegevensRptUitnodiging is NIET ok, kijk zelf maar eens.

4° Voor dit ander formuliertje, kijk eens in dit Acces forum naar Spina, "Variabel filter voor report"

5° Ik maak veel facturatieprogramma's, dus ik ben het gewend met variabele datums te werken.

Rudi

Sorry, maar ik geraakt er nog steeds niet uit.
Misschien even een ander voorbeeld.
stel ik heb een lijst met geboortedata van personen ,
en ik wil het zelfde doen als hierboven, dus ik wil de personen zoeken die tussen 2 data liggen. ( alle jarige van 1/jan tot 31/jan doch de data zijn allemaal ingeven met het geboortejaar.
en de variabele filter geraak ik ook niet uit wijs
Weining goeds he!

Rudi

In bijlage vind je een mini database gebaseert op geboortedatum.Heb dit snel even in elkaar gezet.Let vooral op de query en gebeurtenissen. Ook de eigenschappen van de velden en button niet vergeten te bekijken

Bijlagen

Rudi,

ik heb uw db van geboortedatum bekeken en ik heb er een reeds -+125 nieuwe namen aan toe gevoegd
mijn bedoeling is om uit deze lijst de personen er uit te halen die bijvoorbeeld in de maand mei jarig zijn
of beter die jarig zijn tussen een begindatum en een einddatum

bijvoorbeeld tussen 02/mei en 16/mei

Rudi

Rudi, heb het bekeken, op zich is dat geen probleem, zolang je enkel de maand specifieert.Dus:
Als je enkel een bepaalde maand ingeeft, en in DIE maand, een begindag en een einddag ingeeft, dan is alles ok. MAAR..
Als het de bedoeling is van bvb. van 01/01 tot 03/03 die gegevens te bekijken, dan moeten er nog een paar veranderingen komen.laat eens hierover iets weten.

ik kan de bijlage hier niet plaatsen in bijlage (Is te groot).Maar heb ze doorgestuurd naar uw mailbox. Wat je moet doen is gewoon de onderste button klikken, en dan vul je de begindag in (eg 01) druk op de tabtoets , vul daarna de einddag in (eg 31) druk op de tabtoets daarna de maand (eg 05).Druk de button Je krijgt dan. alle personen te zien die tussen die datums geboren zijn.

groeten

Rudi,

nogmaals bedankt voor de uitleg en het voorbeeld, maar toch had ik graag, dat mijn bedoeling gehad dus van 01/01 tot 15/02 , of anders met voorbeeld 12 drukknoppen waar iedere knop voor een maand staat.

Rudi

Ik bekijk het. Zal nog een veld inzetten voor de eindmaand, en dan de query aanpassen.

Rudi,

ik denk dat het me gelukt is
ik heb uw formulier MAANDBEREIK even vervangen door mijn kalender.

en ... ja wadde .... toch wel hetgeen dat ik wilde hebben zeker

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan