• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene67

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
24
Ik ben op zoek naar een macro waarbij ik na het ingeven van een datum in een cel kan zoeken naar een datum.

Mijn werkblad bestaat uit 12 bladen (maanden) en in rij 2 van ieder blad staan de dagen.
Na het ingeven van de datum in een cel op een soort startpagina is het de bedoeling dat de datum opgezocht wordt en hij dus naar die cel springt.

Wat ik er mee wil bereiken is dat op de startpagina een werknemer geselecteerd kan worden om vervolgens te kijken of deze een vrije dag kan krijgen.

Ik heb al heel wat formules en macro's bekeken middels de zoekfunctie op het forum maar volgens mij zijn deze allemaal beperkt tot het zoeken op het blad en niet in de complete map ofwel 12 mappen (maanden)

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen?

Rene
 
Als de 12 werkbladen een logische naam hebben (naam van de maand oid) dan kan je dit ook bereiken met een hyperlink (en indirect) functie, zodat je direct naar het juiste werkblad en de juiste cel gaat.
 
Ben het eens met bandito bob, maar een voorbeeldbestandje -ontdaan van gevoelige info- zal veel verhelderen.
 
Heb maar ff een voorbeeldje gemaakt.

Wel ff eerst opslaan.

p.s. ik heb een naam "linkie" aangemaakt, welke de volgende formule heeft:
Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam")); VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1)&TEKST(Blad1!$B$2;"mmm")&"!"&ALS(DAG(Blad1!$B$2)<27;TEKEN(DAG(Blad1!$B$2)+64);"A"&TEKEN(DAG(Blad1!$B$2)+38))&"2"
Deze zorgt voor de goede naam van het bestand, het juiste werkblad en de juiste kolom.
 

Bijlagen

  • hyperlink.xls
    19,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
mooie variabele naam voor 'linkie'. :thumb: :thumb: :thumb:
 
mooie variabele naam voor 'linkie'. :thumb: :thumb: :thumb:
Bedankt, maar eigenlijk is die naam een beetje onzin zit ik net te denken...
Je kan net zo goed de hyperlink direct maken. Dan krijg je volgende formule:
Code:
=HYPERLINK(DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam")); VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1)&TEKST(Blad1!$B$2;"mmm")&"!"&ALS(DAG(Blad1!$B$2)<27;TEKEN(DAG(Blad1!$B$2)+64);"A"&TEKEN(DAG(Blad1!$B$2)+38))&"2";"ga naar "&TEKST(B2;"d-m-jjjj"))
Hij is best lang, maar dan ben je wel gelijk klaar, en kan je "linkie" verwijderen.
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" Then Application.Goto Sheets(Format(Target.Value, "mmm")).Cells(2, Val(Format(Target.Value, "d")))
End Sub

of
=HYPERLINK("#" & ADRES(2;TEKST(B2;"d");;;TEKST(B2;"mmm"));"link")
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" Then Application.Goto Sheets(Format(Target.Value, "mmm")).Cells(2, Val(Format(Target.Value, "d")))
End Sub

of
=HYPERLINK("#" & ADRES(2;TEKST(B2;"d");;;TEKST(B2;"mmm"));"link")
Zo, die is een stuk beter. Helemaal niet gedacht aan adres:eek:
en die "#" is voor mij nieuw, maar dat scheelt een hoop werk. Staat dit voor de active werkmap?
Bedankt voor de les snb:thumb:.
 
Zo, die is een stuk beter. Helemaal niet gedacht aan adres:eek:
en die "#" is voor mij nieuw, maar dat scheelt een hoop werk. Staat dit voor de active werkDamap?
Bedankt voor de les snb:thumb:.

Heren bedankt voor de snelle reactie!!
Ik ben er mee aan het knutselen maar vooralsnog pakt hij in mijn bestand altijd b2 in ieder blad in plaats van bv. 22-10-09 verder pakt hij juli niet maar dat is waarschijnlijk omdat deze maand al geweest is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan