• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob60

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hoe kan ik op een sjabloonblad automatich de datum in een cel laten verschijnen (formule) en factuurnummers ook automatisch bij het opstarten van een sjabloon

factuurnummers

Hoe kan ik op een sjabloonblad automatich de datum in een cel laten verschijnen (formule) en factuurnummers ook automatisch bij het opstarten van een sjabloon
Weet U toevallig ook hoe het met factuurnummers moet of daar ook een formule voor is.

Heb je die nummers al? Of gaat het om willekeurige nummers, want dan zou je (volgens mij) met auto-nummering kunnen werken. Of bv met een formule.
=ALS(A1>0;+1) in A2 tot.....A....

Heb je die nummers al? Of gaat het om willekeurige nummers, want dan zou je (volgens mij) met auto-nummering kunnen werken. Of bv met een formule.
=ALS(A1>0;+1) in A2 tot.....A....
Ja ik heb bv nummer 7050278 in een spreadsheet staan en dat wil ik door laten nummeren op de volgende sjabloon

Beste rob60 ;)

Wanneer bij het open van het bestand zal telkens de factuurnummer met 1 optellen

Plak de volgende code in This Workbook
Verander de Range("A1") naar de cel waar uw factuurnummer staat.

Code:
Dim nummer As Single
Public Sub factuurnummer()

Sheets("blad1").Select
Range("a1").Select
nummer = ActiveCell.Value
nummer = nummer + 1
ActiveCell.Value = nummer

End Sub

Private Sub Workbook_Open()

factuurnummer
ActiveWorkbook.Save

End Sub

Groetjes Danny :D

Rob60,

zet dit in This Workbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
      Sheets("Blad1").Range("A1").Value = Sheets("Blad1").Range("A1").Value + 1
End Sub

Koosl

geen engels

Sorry begrijp er niet veel van kan het in het nederlands of is er geen andere oplossing:D

Rob60,

Open het Excel bestandje.
Druk op Alt en dan op F11
De VBA editor wordt dan gestart.
Dubbelklik op This Workbook in de Project verkenner.
Hierdoor wordt het vak voor de programmacode wit. (in dit vak moet de code geschreven worden.

Koieer de code in een van de vorige posts en plak deze op het witte vak voor de programmacode.

Sluit de VBA editor af met het kruisje rechtsboven.

zet in cel A1 van blad1 je factuurnummer. en save je werkboek.
Als je het nu weer opent moet het factuurnummer met 1 opgehoogd zijn.

Koosl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan