• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumfilter VBA code werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Zie bijlage.
Ik heb op het eerste blad (Control) twee invulvelden waar datums ingevuld moeten worden (van-tot). Het tweede blad is de dataset waar ik op die twee ingevulde datums wil filteren. Door op de knop te drukken worden de twee ingevulde velden als filter gebruikt in het tweede blad. Als ik er op druk, dan wordt er wel gefilterd, maar zie ik niets in de kolommen staan. Kijk ik dan in de filter instellingen van die kolom, dan staan de datums juist ingevuld als zijnde "tussen". Die datums komen dus wel goed over, maar het filteren werkt niet.
Het rare is, dat als ik op de filter knop gedrukt heb en dan weer naar de filterinstellingen van die kolom ga (datum->filters->tussen) en dan alleen op ok click, dan wel de filters juist worden toegepast op de kolom.
Zie ik iets over het hoofd?

Bijlagen

je datums omzetten naar double-variabelen (of long als je geen uren meeneemt)
Code:
Private Sub cmdDateFilter_Click()
sDate1 = [COLOR="#FF0000"]CDbl[/COLOR](Sheets("Control").Range("DateFilterFrom").Value)
sDate2 = [COLOR="#FF0000"]CDb[/COLOR]l(Sheets("Control").Range("DateFilterTo").Value)
Sheets("OhEr01_PM2.5_vs_BAM").ListObjects("OhEr01_PM2.5_vs_BAM").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=">=" & sDate1, Operator:=xlAnd, Criteria2:="<=" & sDate2
End Sub

Code:
Private Sub cmdDateFilter_Click()
  Sheets("OhEr01_PM2.5_vs_BAM").ListObjects(1).Range.AutoFilter 1, ">=" & CLng([datefilterfrom]), 1, "<=" & CLng([datefilterto])
End Sub

Of in kolom D van de tabel:

PHP:
=INT((DateFilterTo-[@[Date /Time]])/(DateFilterTo-DateFilterFrom))=0
en dan filteren op False.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan