• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datumkiezer excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste,

Ik heb je document geopend maar krijg volgende foutmelding bij het klikken op de knop datum" de macro datum%20 invoegen%20 via%20kalender%20 met%20knop%20.(1)xls'!schowit kan niet worden uitgevoerd.
de macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkboek of alle macro's zijn mogelijk uitgeschakeld.

Beste slager ;)

Ik heb ze in beide excels geprobeerd 2003 en 2007 en het werkt perfect.

Ga eens naar EXTRA, dan naar MACRO's en bij BEVEILIGING zet je dit op gemiddeld en probeer nog eens.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,

Ik heb het bestand geprobeerd in excel 2000 en het wekte perfect, maar onder 2007 werkt het bij mij niet. Hoe moet ik dit nu opnemen in een eigen document.

Dank u voor de reeds geposte reactie's

Beste Danny,

Ik heb het bestand geprobeerd in excel 2000 en het wekte perfect, maar onder 2007 werkt het bij mij niet. Hoe moet ik dit nu opnemen in een eigen document.

Dank u voor de reeds geposte reactie's

Bij mij werkt dit wel in excel 2007

Bijlagen

• Datum invoegen.jpg
    Datum invoegen.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 1.068
Beste slager ;)

Stana uw macro's ingeschakeld in excel 2007 ?

Doe het volgende :

Ga naar OFFICEKNOP links bovenaan dan naar OPTIES VOOR EXCEL, dan VERTROUWENSCENTRUM, klik dan op INSTELLINGEN VOOR HET VERTROUWENSCENTRUM, dan klik je op INSTELLINGEN VOOR MACRO'S en vink dan het bolletje aan bij ALLE MACRO'S INSCHAKELEN.

Als je dit al kan openen in excel 2007 dan gaan we verder hoe je de stappen moet doen om het in je werkblad te verkrijgen.

Beste Danny,
Deze instellingen had ik al eerder aangepast, toch krijg ik volgende foutmelding"kan een object niet laden omdat het niet beschikbaar is op deze machine"
groeten slager

Herinstalleer office 2007 ( excel ) en kijk dan eens wat hij doet

Office2007 wellicht zonder Access? Dan mist het object CalendarControl!
Kijk maar ff op deze site voor hulp + het object.

Groet, Leo

Beste, ik heb jouw bestanden gelezen en deze werken hoor, weet alleen niet hoe ik dit moet integreren in mijn bestand.

Danny,
Ik heb zopas acces van mijn office 2000 geïnstalleerd en nu komt de kalender inderdaad te voorschijn, zij nhet dat de cijfers er niet helemaal opstaan.

Toch merkwaardig dat in word 2007 er onder de tab ontwikkelaars gewoon een knop kalenderkiezer invoegen te voorschijn komt en dat dit onder excel zoveel meer inhoud.

Gr. slager

Beste slager ;)

Inderdaad bij WORD kan je de datum kiezen met DATUMKIEZER in menu ONTWIKKELAARS.
Dit komt niet voor in EXCEL menu ONTWIKKELAARS, eigenlijk wat jammer hé.
Want EXCEL bied zoveel mogelijkheden.

Moet je nog weten hoe je de code in je bestand moet plaatsen ?

het zou fijn zijn om te weten hoe ik deze code kan invoegen in mijn document.

iedereen alvast bedankt voor de reactie's.

Rechtsklik in je VBA-Editor op het betreffende formulier en selecteer Bestand exporteren.
In het volgende scherm kies je de locatie.
In jouw bestand rechtsklik je op formulieren en selecteer Bestand importeren en kies het bestand met extensie .frm
Klaar is Kees

Mvg

Rudi

Beste slager ;)

Druk op ALT+F11.
Rechts zie VBA editor Rechtsklik op userform1 en selecteer bestand exporteren.
Kies de goede locatie van je werkblad.
Dan rechtsklik in jouw VBA editor en bestand importeren.
Dan ga je naar je werkblad en doe daar ALT+F11 ga dan bovenaan op INVOEGEN klikken en voeg MODULE in.
Hierin zet je vogende code:

Code:
Sub ShowIt()

Userform1.Show

End Sub

Als dit gedaan is kan je op je werkblad een knopje invoegen of rechthoeje ovaaltje, enz...
Rechtsklik op het knopje en kies MACRO TOEWIJZEN.
Je ziet dan ShowIt en klik hierop.

Nu zou de kalender moeten werken.

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb je instructies opgevolgd en het werkt prima hoor.

Iedereen die gereageerd heefd hartelijk bedankt.

Danny besdankt voor je descundige uitleg?
Gr. slager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan