datumkiezer verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Als ik een datumveld aanmaak in een tabel, verschijnt keurig op het formulier de datumkiezer als ik op dit datumveld klik. Echter zodra ik een invoermasker mee geef aan dit datumveld (zie voorbeeld jpg) verschijnt de datumkiezer niet meer. Is dit normaal? Of is dit aan te passen? Friend

Bijlagen

• datumkiezer.jpg
    datumkiezer.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 142
Waarom zou je überhaupt een invoermasker gebruiken? Een datum wordt toch als een getal weggeschreven en een invoermasker verandert daar niks an; je kunt veel beter met een notatie werken als je de datums een andere opmaak wilt geven. Invoermaskers voor datums? Ik zie het nut er eerlijk gezegd niet van in...

OctaFish, de reden voor het invoermasker is dat bij het invullen/typen van het veld datum het sneller gaat als ik type bv: 30072012 type en door het invoermasker staat er dan keurig 30-07-2012 als ik enter. Als ik het invoermasker niet gebruikt accepteert het veld mijn invoer niet. Of is daar een andere betere methode voor die ik niet weet:confused: Thanks Friend

Bijlagen

• datuminvoer.jpg
    datuminvoer.jpg
    46,9 KB · Weergaven: 110
Als je 30072012 type sneller vindt dan 30-7 dan moet je vooral met een invoermasker werken :) Ik kijk daarentegen naar het aantal tekens dat ik moet typen, en ik vind 8 tekens twee keer zoveel als 4. En daarom gebruik ik nooit (maar dan ook echt nooit) een invoermasker voor datums. Zelfs een oudere datum is meestal korter: 30-7-11 bijvoorbeeld is nog altijd één teken minder dan jouw invoermasker. Dus in mijn ogen pest je gebruikers alleen maar door ze te dwingen om 8 cijfers te typen.
En dan hebben we het nog niet eens over de datumkiezer, die een input levert (30-07-2012) die niet overeenkomt met je invoermasker. Trek uw eigen conclusie :D

OctaFish, Mitchel, dank voor je reactie en mee denken. Ik wil nog wel eens een klein wedstrijdje met je aangaan met intypen via het nummerieke toestsenbord. : :d:d Thanks. Friend

Gek genoeg zit daar ook een - toets op :D

1 - 1 !! we houden het tegoed van elkaar !!:d Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan