Datumnotatie in Access aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TdsGerard

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2014
Hey allemaal,
Ik heb op het moment in de primaire tabel van mijn database een veld BirthDate. Ik heb hierbij gekozen voor een middellange datumnotatie (13-jan-14). Nou kan het zijn dat een persoon geboren is in 1914 of in 2014. Dat blijkt met deze datumnotatie niet heel duidelijk. Is er een manier om te zorgen dat een datum wordt weergegeven met het volledige jaartal, waarbij de maand toch afgekort wordt weergegeven?

Groet,

Gerard

Kwestie van de datumnotatie aanpassen. Met lange notatie kom je een heel eind, of je typt er zelf een: dd-mm-yyyy

Waar zou ik de nieuwe notatie moeten typen? Ik zie nergens een mogelijkheid om de lijst aan te passen. De lange notatie geeft bij mij als resultaat dinsdag 13 januari 2015. Ik zou die graag zien als 13 jan 2015.

Maar waar zie je die notatie dan? Toch gewoon in het veld <Notatie>? Daar mag je typen wat je wilt :). Dus ook: dd-mm-yyyy

En is het dan ook mogelijk om de maand af te korten ipv een numerieke aanduiding te gebruiken? Dat zorgt voor minder verwarring met europese notaties ed.

Gr.

Je kunt er van maken wat je wilt. In de huidige nieuwsbrief staat in de Word serie (aflevering 5) een bijna volledige opsomming van de datumnotaties die je kunt maken. Die codes werken in alle Office pakketten ongeveer hetzelfde. Al zul je de ene keer jjjj moeten gebruiken voor jaartal (Word) en yyyy voor jaar in Access.
Maar dit mag dus ook : ddd d mmm yyyy. Met als resultaat: di 13 jan 2015.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan