Datumnotatie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofsjongers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2015
Berichten
3
Hoi

Is er een mogelijkheid om in word 2010 de datumnotatie automatisch te wijzigen van, bijvoorbeeld, "12/11/2015" naar "12 november 2015"?

Bedankt voor eventuele hulp!
 
Datumnotatie wordt uit de landinstellingen gehaald, dus voor de default moet je die instellingen aanpassen.
 
Bedankt voor je reactie.

Na nalezing vrees ik dat ik mij niet goed heb uitgedrukt in mijn post.:(

Het moet eigenlijk zijn; Als ik "12/11/2015" intyp moet er "twaalf november tweeduizend vijftien" verschijnen, dat idee.
 
Dat is inderdaad een hele andere vraag :). Die dan wel weer gelijk een tegenvragen oproept: wat bedoel je daar mee? Het zal nooit zo zijn dat je in een tekst 12/11/2015 kunt typen en dat je dan de 'vertaalde' datum krijgt. Dan moet je op zijn minst een veld gebruiken, zoals een formulierveld of zo. Is dat ook het geval?
 
Dat is een beetje een vaag antwoord; hoe zet je nu de datum in je document, en is dat ook de manier wijze waarop je wilt werken? En is het dan alleen voor jezelf, of maken anderen ook gebruik van de sjabloon (of document)? In het laatste geval heb je goede kans dat mensen een datum ook gaan invoeren als 12-11-2015, of 12-11. Geldt overigens ook voor 11/12 of 12/11. En wat die laatste variant betreft: hoe maak je onderscheid tussen maand en dag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan