• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums aan macro koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcdummy

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo experts,

Ik heb in een bestandje een overzicht van medewerkers met ervaring op een bepaalde werkplek. De ervaring heeft een voorwaardelijke opmaak.

Soms komt het voor dat er gedurende de dag van werkplek wordt gewisseld. Als dat gebeurt, moet ik handmatig een kolom invoegen en de datum kopiëren. Zie voorbeeldje.

Achter de ervaring zijn de titels geblokkeerd op cel K3, omdat daar de telling ooit begon.

Linksboven heb ik twee knoppen gemaakt om de indeling voor de huidige datum te filteren en de indeling van de week daarvoor. Dit moet ik echter steeds handmatig in de macro's bijwerken.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de macro's automatisch de datum zien die in de bovenste rijen staan? Dus dat de datums meegaan in de macro's.

Of de macro's zo handig zijn, weet ik niet. Ze doen hun werk. Wellicht dat jullie daar andere ideeën over hebben.

Groetjes, pcdummy

Bijlagen

In bijgevoegd bestand heb ik een togglebutton (=wisselknop) toegevoegd.
Deze knop doet hetzelfde als je 2 knoppen.
Tevens heb ik de code geplaatst zodat automatisch de kolommen tot aan de dag van vandaag verborgen kunnen worden, zonder dat de code aangepast dient te worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hoi Roncancio,

Dat ziet er geweldig uit. Top!

Kun je het ook zo instellen dat als je 'zichtbaar' klikt, dan enkel de voorgaande week te zien is in plaats van de hele datumreeks. En dat die voorgaande week 'meeschuift' net als de 'verborgen' optie? Of een keuze om alles te zien, maar ook de voorgaande week. Ik hoop dat ik goed uitleg.

Ik ben nog aan het stoeien om de dagnamen in de tweede rij te verwerken en rij 1 te verwijderen. Dus celopmaak 'ddd dd mmm'. Zo te zien, heeft het weghalen van rij 1 geen invloed op de code. Of heb ik het mis?

Is het een probleem als er rijen worden toegevoegd of verwijderd bij de werknemers?

Zie bestandje.

Groeten, pcdummy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de code aangepast zodat de laatste week zichtbaar of verborgen is tot aan de dag van vandaag.
Het verwijderen of toevoegen van regels heeft geen invloed op de code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Grote klasse, Roncancio.

Op basis hiervan kan ik wat verder puzzelen.

Bedankt, pcdummy

Roncancio,

Toch nog een vraagje. Kan ik een aantal.als combineren voor één dag, zoals ik in het bestand heb gedaan? Dan hoef ik niet telkens een kolom in te voegen.

Groeten, pcdummy

Bijlagen

Hoe bedoel je dat precies?
In het voorbeeld is mij niet helemaal duidelijk hoe je dit bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Ik heb nu aantal.als formules staan om de ervaring van iemand op te tellen. Dit gaat per dag. Elke kolom is één dag.

Als iemand op één dag wisselt van locatie moet ik nu een extra kolom daarvoor invoegen om de telling up-to-date te houden.

Kan ik dat ook combineren in één kolom? Dus bijvoorbeeld in één kolom twee locaties laten optellen. L1 / L2 in één cel. Of moet ik toch die extra kolommen blijven gebruiken?

Pcdummy

En als je 2* een aantal.als in een cel zet?

Bijvoorbeeld:
Code:
=AANTAL.ALS([bereik];"L2")+AANTAL.ALS([bereik];"L3")
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Dien ik de formule dan ook op dezelfde manier uit te breiden naar de andere L's? Dus 7 keer een aantal.als ?

En wat is de invoer in de cel dan? Bij L2+L3 wordt er niets geteld.

Kun je dat misschien meesturen met het voorbeeldstandje?

Alvast bedankt voor je moeite, pcdummy

Laatst bewerkt:
Hoi Roncancio,

Misschien over bovenstaande berichtje heen gekeken :d

Groeten, pcdummy

Ik kan hier geen .rar bestanden openen dus dat wordt later.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan