• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums in Excel laten verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas1991

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Goedemiddag,

Ik vind het leuk om een beetje te ***ten met Excel en ben bezig een rooster te maken voor een kennis.
Het is een rooster wat uit 3 weken bestaat, ik zou graag willen dat door op een knop te drukken dit rooster automatisch de nieuwe datums voor 3 weken weergeeft zodat je niet handmatig de datums hoeft te veranderen.
Ik heb het geprobeerd door een macro te maken en dan in B3 in te vullen =V3 om vervolgens B3 te verslepen naar V3 maar dit werkt helaas niet.
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Zie Printscreen.

Mvg,

LucasKnipsel.PNG

Er staat zeer veel nuttige informatie in waarmee jouw vraag waarschijnlijk al opgelost was. Lees nog maar eens. Tip: Met plaatjes kunnen we hier niets.

hang het aan je knopje.
Code:
sub drie_week_verder()
[b3]=[b3].value +21
end sub

Heb het geprobeerd maar dan gaat alleen in dat vakje de datum 3 weken verder?

Dan moet je formules gebruiken. =B3+1 voor de volgende datum. Blijft moeilijk om even een bestandje te plaatsen.

Even B3 aanpassen in 26-11 en je kan weer drie weken verder. Geen enkele VBA voor nodig.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry, of ik begrijp jou niet of jij mij niet.
Ik heb 2 buttons gemaakt waarmee ik wil kunnen schuiven naar de vorige 3 weken en de volgende 3 weken.
Dus waar nu 5-11 t/m 25-11 staat moet over de gehele rijen de datums komen van de datums van 3 weken ervoor of 3 weken erna.
Het is me aardig gelukt met een macro opnemen en dan slepen kopieren en plakken maar dan neemt hij de randen van de tabel ook mee.
Is er geen code die ik achter de buttons kan zetten?Bekijk bijlage 331478

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry ik uploade volgens mij een verkeerd bestand.
De knop Leeg gebruik ik om het rooster weer helemaal leeg te maken, maar dat is makkelijk te doen met een macro opnemen, velden te selecteren en delete.
Waar het mij om gaat is dat de knoppen "<<<" en ">>>" ervoor zorgen dat ik dus in de rij C3 t/m W3 de datums krijg van de 3 weken ervoor door op "<<<"te drukken en de 3 weken erna door op ">>>" te drukken.
Ik heb de macro's verwijderd want dat ging niet zoals ik wou.
Bekijk bijlage Rooster_concept2.xlsm

Dus als het rooster gemaakt is je alleen maar op "Leeg" hoeft te drukken, en dan ">>>" Voor de datums 3 weken vanaf W3. Anders moet je de datums steeds handmatig invullen...

Laatst bewerkt:
Verwijder de lege kolom A
Verwijder de lege rij 1
Verwijder knop 'Leeg'

Gebruik:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    [B2:V2] = [index(B2:V2-21,)]
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
    [B2:V2] = [index(B2:V2+21,)]
End Sub