• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eizinga

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Hallo,

Ik zit met het volgende. In kolom O en Kolom N voer ik handmatig een datum in. Nu wil ik graag dat de cel in kolom N rood kleurt als de datum in Kolom O verder dan 3 maanden is (zowel negatief als positief). Kortom de datum in kolom O mag dus 3 maanden voor en 3 maanden na de datum in kolom N zijn. Als de datum ouder is dan 3 maanden dan moet de cel in kolom N rood kleuren maar ook als de datum verder dan 3 maanden in de toekomst ligt. Ligt de datum van kolom N binnen de termijn van 3 maanden dan moet hij groen kleuren.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Groet,
André

André,

Zet je de volgende keer een voorbeeldbestandje als toelichting?

Zo'n vraag los je op met VO:
Code:
=OF(O2-N2>=3*(365,25/12);N2-O2>=3*(365,25/12))

Bijlagen

Hallo,

Allereerst super bedankt voor de moeite maar volgens mij is dit niet de bedoeling of ik begrijp hem niet helemaal. Het mooiste zou een code zijn voor VB. We voeren de data namelijk in alle cellen handmatig in. Het idee is dat we in Kolom O een datum invullen en ook een Datum in Kolom N. Wanneer de datum in Kolom N binnen een bereik van 3 maanden is van de datum in Kolom O dan is het goed. Dit kan dus positief en negatief zijn. Is de datum in kolom N verder weg dan 3 maanden dan moet de kolom rood kleuren. En als klapper op de vuurpijl, wanneer er geen datum is ingevuld dan moet de cel blanco blijven. Ik zal nog even een voorbeeld bijvoegen, is er iemand die mij kan helpen ??

Groet,
Eizinga

Heb je het voorbeeld van Rob wel bestudeerd? Doet volgens mij wat je wilt.

Dit werkt met VO (Menu Start > Voorwaardelijke Opmaak). De formule hiervoor staat niet in de cel zelf, maar in de celopmaak. Je kan dus nog steeds handmatig datums invoeren.

Bedankt!

Iedereen bedankt voor de moeite, ik weet niet goed waarom het eerst niet lukte maar het is nu voor elkaar :)

Super bedankt dan kunnen wij weer verder !

De topic kan gesloten worden, of moet ik dat zelf doen ?

Je kan zelf de vraag op opgelost zetten (rechts bovenaan de pagina).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan