• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Hallo, ik heb bezig een planning tool. Nu heb ik een probleem/uitdaging waar ik maar niet uit kom.

ik heb in het hoofdblad en startdatum en een einddatum, nu wil ik die gegevens uit het tabblad Brongegevens ophalen. Als ik een wijzig maak met een formule voor een lege cel (bijvoorbeeld hoofdblad C34), dan word er een datum 1900 weergegeven ook al is de cel leeg. Haal ik die formule er uit dan staat de planning weer goed. De bedoeling is om vanuit het Bronbestand het hoofdblad te vullen met projecten.

Wie kan mij vertellen wat ik nu verkeerd doe?

Bekijk bijlage planning.xlsx

Daar doe je niks verkeerd aan. Als het brongegeven leeg is dan is dat voor een cel met datum opmaak het getal 0. Dat staat dan voor dag 0 van het jaar 1900.

heb je enige idee hoe ik het kan oplossen als de cel leeg blijft? Niet alles cellen worden direct gevuld, maar de verbinding tussen de twee bladen moet in stand blijven, aangezien een collega het gaat gebruiken die nagenoeg geen ervaring heeft met Excel.

Dit bijvoorbeeld:
=ALS(Brongegevens!C6>0;Brongegevens!C6;"")

Ik krijg helaas de zelfde waarde als eerder. Ik heb ook een aantal formules geprobeerd, ik krijg het niet werkend hij blijft 1900 aangeven )-;

Hier werkt het goed in het document dat je plaatste.

En die cel is hier dus keurig leeg:
Capture.JPG

Dat klopt, de cel is leeg. Als er een verwijzing in staat naar het bronbestand en er staat geen datum in dan vouwt hij de gehele planning in elkaar. En dat wil ik voorkomen!

Ok, dat is wat anders dan de vraag over die 0-1-1900 datum in de cel.

:D oh excuus als ik het verkeerd uitgelegd heb!

Dat de cel leeg blijft dat lukt me. Alleen als de cel leeg blijft en er staat een verwijzing, in dan laat hij de 01-01-1900 zien en vouwt de gehele planning in elkaar. Dat laatste is de uitdaging want ik wil de project gegevens in het bronbestand invullen en het voorblad beveiligen tegen schrijven.

Dan had ik je verkeerd begrepen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan