• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums sorteren dmv formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo,

Ik heb een bestand waarin ik ongesorteerd datums heb staan op een willekeurige volgorde.
Nu is mijn bedoeling deze datums gesorteerd eruit te krijgen zonder gebruik te maken van een macro.

Iemand een idee?? :shocked:

Zie bijgaand voorbeeldbestandje.

Bekijk bijlage Datums sorteren 01.xlsx

Laatst bewerkt:
Excel heeft toch gewoon een sorteerfunktie ?

Klopt volledig snb, echter staan de datums op een ander blad en wil ik op weer een ander blad dit laten terugkomen gesorteerd van klein naar groot.
Als er dan een datum bijkomt wil ik dat de formule deze direct weer op de juiste sortering zet zonder het tabblad aan te tasten waarin de standaard gegevens staan.

Maak in één van de drie voorbeeldjes even duidelijk wat er in welke kolom staat. Een draaitabel is een mogelijke optie.

Bijlagen

Beste,

Ik heb 2 bestanden verwijderd. Had per ongeluk 3x het bestand ge-upload.

@VenA : Met het voorbeeldje zoals je juist gepost hebt kan ik wel wat. Ga er mee aan de slag om het eens te bestuderen hoe het in zijn werk gaat...

@Sylvester-ponte : Dank voor je inbreng. Ook dit ga ik eens bestuderen. Zie alleen dat het van groot naar klein werkt. Dat zou ik willen omdraaien.....

In ieder geval al allemaal hartelijk bedankt voor de inbreng.

verander grootste in de formule door kleinste

Beste allemaal,

Als eerste een dikke merci om me al zover te helpen...
Ben de formule aan het bekijken volgens het bestand van sylvester-ponte "Datums sorteren 03.xlsx" maar kan het niet volledig volgen. Wat ik graag in kolom "H" zou krijgen zijn alle datums. Dus niet gesorteerd op de volgorde van kolom D.
Mogelijk dat jullie me hierin ook nog op weg kunnen helpen..

Dan lijkt me dit voldoende:

PHP:
=IFERROR(SMALL($C$3:$C$22;G3);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan