Datums spinnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorre

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hello,

Ik heb een probleem met het oproepen van verschillende cellen in een userform.
Als ik omhoog of omlaag spin om te zien hoeveel dagen er verlopen zijn krijg ik altijd een foutmelding als de bijhorende cell leeg is.
Deze foutmelding komt omdat ik in mijn cellen de volgende formule zet " =ALS(B2="";"";(NU()-B2)-1) ".
Aangezien ik de variabele "aantaldagen" dim as integer (om gehele getallen te bekomen) en ik vervolgens de waarde van de bijhorende cell in de variabele plaats om daarna deze in mijn label te plaatsen op mijn userform.

In het document heb ik rap een voorbeeld gemaakt om mijn uitleg te verduidelijken.

Ik zou dus willen scrollen tussen de verschillende nummers en telkens de bijhorende waarde willen aflezen op de userform, ook als de cell leeg is.

Vriendelijke groeten

Joris

Bijlagen

Hello Axel,

Bedankt voor de reactie, maar ik heb een paar vraagjes over het programma :

Je gebruikt de regel " If IsDate(s) Then s = CLng(Now - DateValue(s) - 1) Else s = "" ": Wat wilt de afkorting CLng zeggen??

Kan je verder deze regel ook eens uitleggen " SpinButton1.Max = .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count ":

Zodat ik weer wat bijgeleerd heb.
Voor de rest werkt het programma uitstekend.

Vriendelijke groeten Jorre

Dag Jorre,

Je wilt aan het eind van de berekening een geheel getal en met CLng (Convert to Long) maak je van Now (is een real getal het gehele deel is de dag en het deel achter de komma de tijd) en Datevalue een geheel Long getal .

Spinbutton1.Max = .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count betekent: de laatste rij van een aan een gesloten range. Dus de spinbutton gaat nooit verder dan de laatste rij van de range. Daarom is Spinbutton1.Min ook 2, want dat is de eerste rij van nde range.

Gegroet,

Axel.

Dag Jorre,

Je wilt aan het eind van de berekening een geheel getal en met CLng (Convert to Long) maak je van Now (is een real getal het gehele deel is de dag en het deel achter de komma de tijd) en Datevalue een geheel Long getal .

Spinbutton1.Max = .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count betekent: de laatste rij van een aan een gesloten range. Dus de spinbutton gaat nooit verder dan de laatste rij van de range. Daarom is Spinbutton1.Min ook 2, want dat is de eerste rij van de range.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan