• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums uit 'blad 1' overzetten naar tabel in 'blad 2' ... hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesta1983

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
55
Voor de tijdschriften-verdeling in onze buurt, heb ik een eerste excel-blad ("Datums" genaamd) gemaakt met alle datums en de rondes (straatnamen). Nu zou ik in blad 2 ("Overzichtstabel" genaamd) de datums per ronde/straatnaam willen weergeven. Zodat ik kan achterhalen wie wanneer en waar de tijdschriften heeft rondgebracht. Met welke formule zou ik dit kunnen oplossen?

PS. de datums in blad 2 ("Overzichtstabel") heb ik even MANUEEL ingegeven, dit om jullie een beter idee te geven van het gewenste eindresultaat !

Bekijk bijlage TEST.xlsx
 
De opzet van je gegevens verhindert wat je ermee wil.
Begin ermee alle samengevoegde cellen te verwijderen en per 'ronde' 1 regel te hanteren.
Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger.
 
Bekijk bijlage TEST.xlsx

De samengevoegde cellen heb ik ongedaan gemaakt.

Maar wat bedoel je met "per 'ronde' 1 regel te hanteren"?
In het overzichtstabel dien ik uiteraard een overzicht te houden wie wat waar bewerkt heeft.
 
Laatst bewerkt:
Het bestand is nog steeds vergeven van de samengevoegde cellen.

Zet in kolom B: Houthalen
Zet in kolom C: anjelierenstraat

Waar jij in kolom A een nummer zet, moeten alle gegevens van dat nummer in slechts 1 regel/rij terechtkomen.
 
Laatst bewerkt:
Nee.

Kijk eens naar A1 en D1.

En lees mijn vorige post nog eens aandachtig door.
 
Ik zou toch maar eens gaan denken aan een basiscursus Excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan