• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums van aantal jaarweken tonen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HMDH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HMDH

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Hallo forumleden,
ik heb een documentje in elkaar geknutseld waarin ik in een cel een periode van 6 weken wil tonen.

stel het jaar is 2025 en de weken zijn de weken 2,3,4,5,6 en 7 (altijd 6 opvolgende weken in mijn geval)
Dan zou er in die cel D1 moeten staan; ma 6 jan 2025 t/m zon 16 feb 2025

Is dit mogelijk? en zo ja.

Is er iemand die dat voor mij kan maken?

Bijlagen

Zet de volgende formule in D1

Code:
=TEKST((DATUM(A1;1;1)-WEEKDAG(DATUM(A1;1;1);3)+(A3-1)*7);"ddd d-mmm-jjjj")&" t/m "&TEKST((DATUM(A1;1;1)-WEEKDAG(DATUM(A1;1;1);3)+(A3-1)*7)+41;"ddd d-mmm-jjjj")

@ Roeljongman
Hartstikke bedankt.
Precies zoals ik het wenste.

Ik ben trouwens een Hij! (en nog fanatiek ook)

Excel 365:
Code:
=LET(x;DATUM(A1;1;-3+7*(A4-1)-WEEKDAG(DATUM(A1;1;4);2)+1);TEKST(x;"ddd d mmm jjjj")&" t/m "&TEKST(x+41;"ddd d mmm jjjj"))

Met LET kun je namen geven aan formules, waardes, tekst, matrixen, bereiken etc. In dit geval heb ik x gebruikt als naam voor de functie DATUM(...), maar dit had ook a of glda of xyz kunnen zijn. Die naam kun je daarna gebruiken in formules erna in dezelfde LET functie. Scheelt vaak veel typewerk en maakt een formule overzichtelijker.

Met LET kun je namen geven aan formules, waardes, tekst, matrixen, bereiken etc. In dit geval heb ik x gebruikt als naam voor de functie DATUM(...), maar dit had ook a of glda of xyz kunnen zijn. Die naam kun je daarna gebruiken in formules erna in dezelfde LET functie. Scheelt vaak veel typewerk en maakt een formule overzichtelijker.
@ AlexCEL
kan jij hier een voorbeeld bestandje voor mij maken/opsturen?
Zodat ik kan zien waar ik wat moet zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan