• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datums van elkaar aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

guy tillmans

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo
Ik heb in een excel bestand de volgende formule staan in kolom W voor rij 306, =JAAR(V306)-JAAR(N306)-ALS(MAAND(N306)>MAAND(V306);1;0)-ALS(EN(MAAND(N306)=MAAND(V306);DAG(N306)>DAG(V306));1;0) . Deze trekt de datums in kolom V en N van elkaar af. In kolom v staat de notitie; =vandaag() en in kolom N een datum (bv) 1-jan-2009. De uitkomst in kolom W is dan 1. Echter ik zou graag als uitkomst in kolom W een exacter getal willen(want het verschil is natuurlijk 1 jaar en 2 maanden), is dit te realiseren in bovenstaande formule? Ik wil dus niet alleen het JAAR verschil in kolom W zien, maar ook het MAAND verschil. De bedoeling is om in Kolom W de leeftijd te hebben, maar dan de maanden erbij
dank jullie wel

Laatst bewerkt:
Beste guy tillmans ;)

Kan je een voorbeeldbestandje hier plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Super danny

Dit is wat ik zoek bovendien heb je veel makkelijkere formule om datums af te trekken
dank je , probleem opgelost

Beste guy tillmans ;)

Plaats deze formule:

=DATUMVERSCHIL(R4;V4;"y")&" jaar en "&DATUMVERSCHIL(R4;V4;"ym")&" maanden."

Zet dan de vraag op opgelost indien je vraag is beantwoord, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een vraag danny

Als in cel a1 geen (geboorte) datum is in gevuld moet de cel (leeftij) leeg zijn, kun je dat in jouw voorbeeldbestandje toevoegen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hoi

ik heb bovenstaande opgevolgd op deze manier =ALS(cel?="";"";DATUMVERSCHIL(Q464;V464;"y")&" jr, "&DATUMVERSCHIL(Q464;V464;"ym")&" mnd " ), echter cel is niet leeg, maar staat #naam? . doe ik iets verkeerd of klopt de formule niet helemaal qua haakjes enz.
De vraag blijft INDIEN er geen datum wordt ingevuld (geboorte) moet de cel "leeftijd"leeg blijven, Indien wel een datum wordt ingevuld moet deze de leeftijd weergeven.

Laatst bewerkt:
Beste guy tillmans ;)

=ALS(Q464="";"";DATUMVERSCHIL(Q464;V464;"y")&" jr, "&DATUMVERSCHIL(Q464;V464;"ym")&" mnd " )

GRoetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
hoi

. doe ik iets verkeerd of klopt de formule niet helemaal qua haakjes enz.
De vraag blijft INDIEN er geen datum wordt ingevuld (geboorte) moet de cel "leeftijd"leeg blijven, Indien wel een datum wordt ingevuld moet deze de leeftijd weergeven.

Ik had er zelf een werkend bestandje bijgedaan omdat ik het vermoeden had dat je werkelijk de formule zou kopiëren :confused: , maar ik zie dat de vraag al op opgelost staat ; Bij deze thanks aan Danny ;) voor de goede oplossing aan TS te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan