datumselectie op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbouwman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb een rapport met een query waar een begindatum en een einddatum de uitvoer bepaald. ik maak gebruik van between [startdatum] and [einddatum]
ik wil graag deze data ook op het rapport afdrukken.
heeft iemand een tip

Hoe bepaal je de begin- en einddatum? Als je dat via een formulier doet (aan te raden lijkt mij) kun je de filtering meenemen naar het rapport. Anders wordt het lastiger...

datum

ik heb in de query een between [startdatum] and [einddatum] opgenomen

Gebruik een formulier, zou ik zeggen, of maak twee Public variabelen aan in een module, dat zou ook nog kunnen werken. Of, als je alles binnen je query wilt houden:
- Definieer in je query twee datum parameters
Code:
PARAMETERS BeginDatum DateTime, EindDatum DateTime;
- In je query neem je twee nieuwe velden op
Code:
[Begindatum] AS Start, [Einddatum] AS Eind,
- Gebruik de parameters om de datums te filteren
Code:
WHERE ([OrderDatum] Between [Begindatum] And [Einddatum]);
Sla de query op, en gebruik hem als basis voor je rapport.
- Maak op het rapport twee tekstvakken.
- Koppel de twee tekstvakken aan resp. het veld [Start], en het veld [Eind]

datum

bedankt voor je uitwerking, ik snap 1 onderdeel niet.

inde query neem je 2 nieuwe velden op
[Begindatum] AS Start, [Einddatum] AS Eind,

hoe breng ik die in?

In een lege kolom van je query. Heb je geen lege kolommen meer, dan kun je ze extra invoegen. Of, nog makkelijker, je plakt de code rechtstreeks in de SQL er bij. De extra velden zijn, dat had je natuurlijk al in de gaten, identiek aan de parameters. Omdat je geen parameters 'terugleest' in je rapport, maak je er aparte velden van. Ze krijgen daarom ook een eigen (unieke) naam, die anders is dan de parameternaam. Al mag je die uiteraard ook veranderen. Wat je makkelijk vindt!

ik voel me zo'n beginneling, het lukt met niet. wanneer ik [Begindatum] AS Start toevoeg krijg ik een foutmelding.

En wat is die foutmelding? En, andere vraag, hoe probeer je het veld toe te voegen? In het query-ontwerpscherm moet je dit typen: Start:[Begindatum] en het volgende veld wordt dan Eind:[Einddatum]

ik had Start:[Begindatum] ingevoerd als [Begindatum] AS Start.
Stom van mij ik ben niet zo thuis in sql.
maar het is opgelost weer bedankt voor de snelle service

Als je de SQL bekijkt, zie je de andere syntax. Je kunt velden dus op twee manieren maken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan