Datumveld eigenschappen wijzigen steeds zonder duidelijke oorzaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamjr007

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hallo,

ik heb een voor mij totaal onduidelijk probleem met 1 bepaald datumveld.
De eigenschappen van dat veld zijn zowel in mijn tabel als formulier(!) ingesteld op Korte datumnotatie

Als ik een nieuw record wil toevoegen via mijn formulier is de standaardwaarde de dag zelf (date()) en tot zover geen probleem (zie afbeelding hieronder)

sc1.png

Wil ik echter een bestaand record oproepen en de datum wil veranderen dan geeft dat veld plotseling de Standaard-datumnotatie weer (dus met het uur)

s2.png

Hoe vreemd is dat?? Ik begrijp niet hoe dat kan want eerlijk gezegd heb ik dit fenomeen nog nooit eerder gezien.
Ik heb het veld al vervangen en opnieuw ingevoerd maar dat biedt geen oplossing.
Verder geen speciale formats in vba of zo, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Het blijft vreemd dat hetzelfde formulier eenzelfde veld anders toont afhankelijk of ik een record oproep of een nieuw wil ingeven.
Zie ik iets over het hoofd?

Willy

Hangt er een actie aan de Datepicker die het format van de gekozen datum verandert? Ik kan het probleem niet reproduceren, want bij mij werkt de datepicker prima.

Kun je een voorbeeldje uploaden? Zoals ik al zei: ik kan het niet reproduceren, en dan is het lastig zoeken.

Gezien het om een grote database gaat had ik een gestripte versie gemaakt om te posten, maar vreemd genoeg deed het probleem zich daar niet voor...
Heb dan in de originele database het form eruit gekieperd en terug geïmporteerd nadat ik een datumveld van een ander form had gekopieerd en in het 'probleem'-form had geplakt, en raar maar waar: het probleem is opgelost! :)

Af en toe gebeuren er van die vreemde, onverklaarbare dingen in access, en soms lossen ze zichzelf blijkbaar terug op.

In ieder geval bedankt om mee te denken!

Willy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan