• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumverschil en aanvullende voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmeu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2023
Berichten
2
Beste forumleden,

Voor mijn werk gebruik ik een Excel sheet voor casussen waarin o.a. een formule aangeeft wat de verstreken dagen vanaf een intake datum zijn: =DATUMVERSCHIL(H2;VANDAAG();"d"), in de sheet kolom K.
Deze datum blijft eeuwig doorlopen. Als een casus is beëindigd geef ik dit in een kolom aan met "ja" (kolom Q, de rij/regel wordt dan groen). Ik wil graag wanneer de casus met "ja" is beëindigd (kolom Q), het aantal dagen in kolom K op nul. Al aan het sleutelen geweest, maar krijg niet de goede formule uitgewerkt.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Henk M.
 
PHP:
=DATUMVERSCHIL(H2;VANDAAG();"d")*(Q2<>"ja")
 
Dank, echter krijg ik dan een datum wanneer Q2=ja. En wel de datum 01-01-1900. Wanneer Q2 leeg is (dus een nee) krijg ik ook een datum (enkele maanden later in 1900). Vul ik vervolgens bij Q2 een ja in dan wordt er weer de datum 01-01-1900 weergegeven. Graag zou ik bij een Q=ja, een nul zien in kolom K. Is dat mogelijk ?

Met vriendelijke groet,
Henk M.
 
een voorbeeldbestand kan veel duidelijk maken.
 
Als je het numberformat op numeriek zet ipv datum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan