• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumverwijzing naar ander werkblad uit cel met datum+tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

shari85

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
Hallo,

Ik wil graag een datumverwijzing vanuit een cel waar datum en tijd (in 1 cel) op volgende manier zijn weergegeven:
14-10-2012 23:11:50

Voor mij is de tijd niet van belang, en wil in werkblad 2 iets bereken met datum uit werkblad 1 als voorwaarde.
Wat ik al heb geprobeerd is datum afronden in werkblad 1 (nieuwe kolom) en in werkblad 2 verwijzen naar de aangepaste datum, maar dat werkt niet. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!!

Met integer houdt je enkel de datum over:

met in A1 : 14-10-2012 23:11:50

Code:
=INTEGER(A1)

geeft : 41196 met als celopmaak standaard.

Bedankt voor je hulp.

Als ik integer gebruik kan ik niet linken vanaf een ingevoerde datum die in het andere werkblad staat neem ik aan? Ik heb een voorbeeld gemaakt en als bestand bijgevoegd. De klant krijgt een soort weekoverzicht die ik direct wil linken aan de data en dan in pdf wil zetten voor ze, maar daar kan dan niet 41190 ipv 14-10-2012 als datum staan. Ik gebruik sommen.als, de voorwaarden zijn dus dat het de desbetreffende datum bevat en het een success moet zijn. Kan ik integer gebruiken in sommen.als? Of is er een andere manier?

Bekijk bijlage datavoorbeeld.xlsx

Kolom A toegevoegd en cel H2 formule aangepast.
Kolom A kun je eventueel verbergen.
Wil je /kun je geen extra kolom gebruiken verdiep je dan eens in de 'sumproduct' formule.

Bijlagen

Het is voor mij helaas niet mogelijk om een extra kolom toe te voegen aan het data bestand. SOMPRODUCT probeer ik nu, maar werkt ook niet met INTEGER in de formule, kan dit uberhaupt wel binnen een som? Of denken jullie dat het gewoon niet mogelijk is zonder een extra kolom te maken?

SOMPRODUCT(INTEGER($B$2:$B$38)=G2;$C$2:$C$38=J2;$D$2:$D$38)

Nogmaals heel erg bedankt!

Code:
=SUMPRODUCT((A2:A38>=F2)*(A2:A38<F2+1)*(B2:B38=I2)*(C2:C38))
En als je hem op deze manier gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan