• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanovic77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2016
Beste lezer,

Wie kan mij helpen?
Ik heb een excel-bestand met daarin alle openstaande facturen van mijn klanten.
Verder heb ik een 2e tabblad met daarop alle facturen die ouder zijn dan een maand.

Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk om met een excel-formule te zorgen alle facturen die de 30 dagen passeren te publiceren (of dupliceren...) op tabblad 2.
Kortom, dat ik het niet handmatig moet doen zoals nu.

In het voorbeeld op de afbeelding zou dus regel 6 en 7 ook op de 2e bladzijde geplaatst moeten worden.

excel.jpg

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Groeten Stefan

Laatst bewerkt:
Welkom hier.

Allereerst: je hebt je niet aangemeld op een photoshop forum, dus graag voortaan een representatief EXCEL voorbeeldbestand plaatsen. Dat helpt enorm bij het snel en correct beantwoorden van een vraag. Verder zit niemand hier te wachten op overtypwerk.

Omdat het je eerste post is hier heb ik dit toch gedaan (zie bijlage). Volgens mij geeft dit redelijk antwoord op je vraag. Er zitten nog een aantal trucjes in, bestudeer deze maar eens...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Excel datumverwijzing

Bekijk bijlage Excel voorbeeld.xlsx

Bedankt voor uw reactie! Dit ga ik zeker bestuderen!

Ik heb nog wel een excel-voorbeeld van hoe ik het bedoelde....
Ik heb nu dus alles handmatig op het 2e tabblad (1 maand) gezet, maar ik wil dit graag automatisch)

mvg Stefan

Laatst bewerkt:
Met de formules uit mijn voorbeeldje had je deze nu ook zelf kunnen oplossen denk ik...

Formule om lijstje met datums te krijgen (kolom D)
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Facturen![COLOR="#FF0000"]D:D[/COLOR];KLEINSTE(ALS(Facturen!$D$2:$D$10<VANDAAG()-30;RIJ(Facturen!$D$2:$D$10);9E+99);RIJ()-RIJ($D$2)));"")

Opmerking:
- De bijbehorende gegevens (kolom A,B,C) worden identiek opgezocht, alleen de rode kolomverwijzing wijzigt dan telkens in bovenstaande formule.
- formules zijn matrixformules, d.w.z. na invoeren/wijzigen afsluiten met Control+Shift+Enter

Zie bijlage

Bijlagen

Helemaal top!!!

Beste AlexCEL,

Echt super bedankt!
Dit gaat me zoveel werk schelen!

Bedankt dat je me hebt geholpen, en zo snel ook!!

:thumb::thumb::thumb::thumb:

Groeten Stefan

Excel kan meer dan je soms denkt... onthoudt dat maar.

Als je tevreden bent mag je de vraag nog op opgelost zetten (rechtsbovenaan de pagina).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan