Davilex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Segotoys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Beste,

Na weken van zoeken en demo's proberen heb ik besloten om Davilex als bedrijfssoftware te nemen.

Na het pakket aangeschaft te hebben ben ik vol overgave artikelen aan gaan maken.
Nu heb ik een nieuwe pc aangeschaft en wil op die manier mijn artikelgroepen en artikelbestand over zetten naar mijn nieuwe pc.

Artikelgroepen is geen probleem maar als ik de geexporteerde artikelen van de ene pc wil importeren op de nieuwe dan krijg ik de volgende foutmelding.

Regelnummer 1 :
Veld <18> bevat een ongeldige waarde : Het BTW-tarief "Verwerving Binnen EU hoog excl." bestaat niet.
Maak het BTW-tarief eerst aan. <EDavilex>

artikel kan niet geïmporteerd worden.
De import is afgebroken. Er is niets geïmporteerd.

Op beide pc's staat windows SP3, de Davilexversies zijn ook hetzelfde.

Ik heb geprobeerd het gevraagde BTW tarief aan te maken maar dit helaas zonder succes.

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?
Het gaat om ruim 300 Lego artikelen dus teveel op die opnieuw in te gaan voeren op de nieuwe pc.

Groetjes,
Jojanneke

Misschien is de Davilex helpdesk een optie want je hebt toch een programma met licentie dus kun je altijd terug vallen.

Ik heb de helpdesk al meerdere malen gebeld maar zij kunnen me ook niet helpen met een juiste oplossing. (Al krijg ik de indruk dat ze ook niet echt hun best doen voor klanten, lees dit helaas in andere topics ook terug)

Vreemd mijn vrouw gebruikt al jaren davilex voor de boekhouding, nog nooit problemen gehad met vragen stellen bij de helpdesk.
Daar betaald ze natuurlijk wel een x bedrag voor per jaar.

Voor je artikelgroepen kunt exporteren moet je eerst je oude rekeningschema overzetten.... dat lijkt niet te zijn gebeurd.....

De artikelengroepen zijn juist wel gelukt.
Dit zijn alleen de artikelgroepen Lego en Duplo, verder zitten daar geen bijzonderheden aan vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan