DayZ standalone gebruikt verkeerde GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

annzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2015
Hai allemaal.

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben annzie, 23, en heb in augustus vorig jaar een Toshiba satellite p70-a-11n gekocht met een standalone GeForce GT 745M videokaart. Uiteraard heeft hij ook een grafische chip in de processor zitten, dat is een Intel HD Graphics 4600. Nu heeft mijn vriend DayZ standalone voor mij gekocht en die kan ik alleen op de aller-allerlaagste instellingen draaien. Na een check met MSI afterburner blijkt dat dit komt omdat DayZ gedraaid wordt door mijn Intel GPU en niet mijn GeForce GPU. Ik heb in windows al aangegeven dat hij bij het draaien van dit spel standaard de GeForce moet gebruiken maar dit werkt nog steeds niet. Dit levert best problemen op aangezien de CPU nu na een kwartier gamen al 99 graden aantikt (bij een 99-100% load) terwijl de jtmax op 100 graden zit. De GeForce komt (ondanks dat die 0% load heeft) ook makkelijk aan de 60 graden op deze manier. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen want dit komt de levensduur van mijn laptop niet ten goede.

Groetjes,
Annzie

Edit: vergeten te vermelden dat ik er windows 7 heb opgezet, volledig geupdate.

Laatst bewerkt:
Geen idee of dit hier het geval is, maar ik heb ontdekt dat er enkele spellen zijn die de verkeerde GPU blijven gebruiken. Meestal iets oudere spellen die er geen rekening mee lijken te houden dat een systeem meer dan 1 videokaart kan hebben. Heb voor mijn laptop tot nog toe geen oplossing kunnen vinden.

Hoi Roger, DayZ standalone is een spiksplinternieuwe early acces game, nog in de alpha-fase. Misschien dat die optie van meerdere videokaarten er nog niet is ingebouwd dan? Zou dat kunnen?

Geen idee, maar zou kunnen. Het het inderdaad ook bij meerdere demo's gezien van nieuwe spellen. Probleem blijft hetzelfde geen oplossing gevonden want blijkbaar weet de software te bepalen welke GPU gebruikt wordt en dat los van de zelf bepaalde instelling in Windows. Kan enkel iets aan gedaan worden door de programmeurs van het spel.

Okee uiteraard was ik weer veel te moeilijk aan het denken. Mijn driver had gewoon een update nodig, maar ik zat zo in mijn denkcirkeltje dat ik daar niet eens meer opgekomen was xD Anyway, driver update, opstarten en hij doet het weer. Thanks voor het meedenken in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan