Dazzle DVD Recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

poorterke

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Beste Lezers,

Ik ben in het bezit van een aantal VHS-banden. Deze wil ik op DVD plaatsen. In een recent computertijdschrift (Clickx) nr 171)lees ik dat er door Pinnacle een toestel op de markt wordt gebracht.
Men noemt het Dazzle DVD Recorder. zie www.pinnaclesys.com.
Ik lees nergens dat je uw vhs-band eerst op uw harddisk kunt plaatsen om hem vervolgens te bewerken met Pinnacle studio plus. Ik lees altijd dat de VHS-band rechtstreeks op een DVD wordt gezet.
Wie kan hier meer over vertellen?
Wellicht zijn er andere hardware leveranciers die dergelijke apparatuur aanbieden.
Graag raad en daad.

Ik vind het wel grappig, want in de door jou geplaatste link lees ik namelijk wel o.a.:

Met de Pinnacle Instant DVD-Recorder software, dat wordt meegeleverd bij alle drie de Dazzle producten, kan video van een videobron met één druk op de knop op DVD worden opgenomen. Pinnacle Instant DVD-Recorder maakt een exacte kopie van de band op DVD dankzij de ‘direct-to-disc’ functie. DVD-menu’s en hoofdstukken worden via scèneherkenning automatisch toegevoegd. In een paar minuten hebben gebruikers hun videoherinneringen van de ondergang gered en kunnen ze ervan genieten op praktisch alle DVD-spelers. Met de Pinnacle Studio™ 11 software, inbegrepen bij de Dazzle Video Creator en Dazzle Video Creator Platinum, kunnen video’s eenvoudig op de PC worden opgeslagen en omgevormd worden tot films van hoge kwaliteit mèt effecten, overgangen, titels en achtergrondmuziek.Overzicht productreeks:
Dazzle DVD Recorder (DVC 101) – Eenvoudige en snelle oplossing om DVD’s te maken. Een wit USB 2.0 opnameapparaat dat eenvoudig is te installeren en waarmee met één druk op de knop video’s overgezet kunnen worden op DVD. Inclusief Pinnacle Instant DVD Recorder. Adviesverkoopprijs: € 59 incl. BTW
Dazzle Video Creator (DVC 103) – Een gemakkelijke hardware- en softwareoplossing voor het bewerken van video’s en het maken van DVD’s van hoge kwaliteit. Het zilveren USB 2.0 opnameapparaat wordt geleverd met Pinnacle Studio 11 software om eenvoudig video’s te bewerken met een groot aantal geautomatiseerde bewerkings- en restauratiemogelijkheden. Brand het eindresultaat op DVD of deel ze met anderen op het internet. Naast Studio-software, geleverd met Pinnacle Instant DVD Recorder-software. Adviesverkoopprijs: € 79 incl. BTW
Dazzle Video Creator Platinum (DVC 107) – Voor het maken van DVD’s en mobiele video (MPEG-4). Hiermee kunnen gebruikers ook video’s van hoge kwaliteit maken die compatible zijn met mobiele mediaspelers zoals de Apple iPod of Sony PSP. Het zwarte USB 2.0 opnameapparaat wordt geleverd inclusief Pinnacle Studio 11 software en de achtergrondmuziekuitbreidingen Scorefitter vol.1 & 2 voor het maken van fantastische video’s. De films kunnen uitgevoerd worden op DVD, op mobiele mediaspelers of gedeeld worden op het internet. Naast Studio-software geleverd met Pinnacle Instant DVD Recorder-software. Adviesverkoopprijs: € 99 incl. BTW

Bron: Klik

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw antwoord.
Maar eigenlijk wil ik de goedkoopste oplossing.
Aankoop van Dazzle DVD Recorder (DVC 101) voor 59 euro.
Bij de uitleg staat letterlijk ........een exacte kopie van de band op DVD dankzij de ‘direct-to-disc’ functie.
Ook bij de specificaties staat: uitvoerformaat = DVD.
Dus hier staat nergens dat de VHS-band eerst op uw harde schijf wordt geschreven om het vervolgens te bewerken met Pinnacle Studio Plus versie 11.1.(deze software heb ik reeds)
En dat is juist het probleem, ik wil het niet rechtstreeks op DVD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan