DB + App

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warranty

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Vraag:

Als ik een applicatie helemaal af heb, met een database, kan ik er dan een executable application van maken waar de database meteen zit inbegrepen? Of moet de database perse ergens staan? Dit laatste lijkt me trouwens wel logisch maar wat is aan te raden en als ik een applicatie professioneel wil gebruiken, wat is dan aan te raden om te doen? Database op een veilige plaats zetten en/of beveiligd enz. denk ik. En de applicatie dan ooit verplaatst moet worden, van de ene computer/server naar de andere hoe dit te doen?

Alvast heel erg bedankt!

Het ligt er een beetje aan wat voor database je wilt gaan gebruiken. Een SQL database kan prima ergens anders op een server draaien. Het grote voordeel is dan dat je database los staat van je applicatie, waardoor je mee applicaties heel eenvoudig van dezelfde database gebruik kunt laten maken.
Je kunt ook kiezen voor een lokale database, bijvoorbeeld op basis van XML bestanden. Die kun je dan prima bij je applicatie leveren.
Het hangt allemaal af van wat je met je applicatie wilt bereiken en hoeveel gegevens er in de database moeten komen te staan. Als je al zeker weet dat meer mensen van de database gebruik gaan maken en / of je applicatie op verschillende fysieke locaties gaat draaien, dan kun je het beste een database (MySQL oid) op een server draaien en daar verbinding mee maken. Je moet dan wel altijd over een (inter)netwerkverbinding beschikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan