db groeit exponentieel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
:rolleyes:

We zijn deze morgen live gegaan met een toepassing die we gemaakt hebben in Acces.
deze toepassing werd geopend op 3 reach toestellen met boordcomputer met een runtime versie van acces. ze staat ook nog open op 3 gewone computers met een gewone acces-versie.

Deze morgen als we gestart zijn was het een file van 1000 kb. En na tien minuten hebben we ze ermee laten stoppen omdat dit al gegroeid was tot een file van 10.000kb.

Het bizarre is wel dat er geen records zijn toegevoegd... en toch groeit de db, weet iemand hoe dit mogelijk zou kunnen zijn en wat we hieraan kunnen doen?

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat 1 van de formulieren om de seconde wordt gerefreshed? Zichtbaar wordt hier wel geen data weggeschreven, maar misschien onzichtbaar?

heeft iemand hier ervaring mee?

thanx

Chris

Er gebeuren alle 5 minuten gemiddeld iets van een 8 a 12 updatequery's...

Nu lijkt het wel over te zijn, ik heb voor een overzichtsformulier veranderd dat het niet meer refresht (ipv elke seconde...) en nu blijft de db stabiel.

Maar is het toch mogelijk (op een andere manier?) om een formulier constant te laten updaten zonder dat de db zelf groeit?

thanx!!

Ik zelf heb de ervaring dat Access enorm uitzijn voegen groeit als er sprake is van veel vuldig gebruik van query's (update, selectie toevoeg verwijder). Ik heb gelezen en dat blijkt overigens ook dat Access per query geheugen reserveerd maar niet terug geeft.
Daarom heb alle query's eruit gegooid, ik werk nu met recordsets in VBA waar ik alle update, verwijdering en toevoegingen doe. Dit draait stabiel zonder dat de database groeit.

Laatst bewerkt:
thanx,

dit ga ik proberen van ook zo eens te bekijken...!!!

grtz,

chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan