dB in gebruik door off line gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
ik heb een probleem omdat ik momenteel niets kan wijzigen aan de dB omdat een gebruiker deze geopend heeft gelaten bij het offline gaan. Wrs een telewerker en dan kan bij ons de verbinding verbroken worden terwijl al je programma's actief blijven.

Is hier een oplossing voor? Helaas is op basis van de pc de gebruiker niet te achterhalen en het kan dagen duren voor deze weer on line gaat.

Als de db gelocked is heb je nog ergens in de map van de db een ldb bestandje staan. Dat kun je dan weggooien. In beginsel is de db dan weer normaal te openen.

Dat dacht ik ook maar kreeg een " in gebruik" melding???

Gebruik een tool als Unlocker om hem vrij te geven.

Helaas, onze beheerder is panisch voor alles wat ze niet zelf installeren. Ik hoop maar dat de nachtelijke wisseling van PC id's het oplost. Dat was tenminste de suggestie van de helpdesk.

Beheerders hebben zelf een tool waarmee ze een lock van een bestand kunnen halen. Moet je het hun laten doen.

Ben bang dat het daar op uit draaien, wordt weer een lang gesprek. :-(

Regel 1: zorg dat je altijd goede maatjes bent met (minstens één) van de ICT mensen.
Maar zonder gekheid: het is voor hun een fluitje van een cent om een gelocked bestand vrij te geven. Zouden ze zonder met de ogen te knipperen moeten (kunnen) doen.

Helaas werk ik bij een landelijk opererende overheidsdienst en wordt beheer ingehuurd.
Probleem bij ons is authorisatie van 't verzoek vooral met eigen gebouwde applicaties.

Lol, ICT medewerkers..... Even naast de kwestie; bij ons moeten ze een bestandje installeren op de server om EID 's uit te lezen (rechtermuisklik op het aangeleverde bestandje en uitvoeren klikken, kost 5 sec moeite) maar ze tikken liever een uitgebreide mail om te zeggen dat ze dit wegens vakantieperiode pas kunnen uitvoeren EIND augustus. Een ander voorbeeldje is dat onze technische dienst ter voorbereiding een UTP kabel legt van een PC naar een switch maar omdat zij geen contact kunnen maken (lees: ze kunnen geen fiches werkend installeren) beweren ze dus dat het de juiste kabel niet is. Nog een ander voorbeeldje is dat je als je een probleem meldt (via een mail met printscreen) je als antwoord letterlijk terugkrijgt dat je spoken ziet. :evil:

Hier had ik ook last van, bij vrijgave een timer bij event plaatsen zodat de database bijvoorbeeld na 60 minuten opslaat en afsluit (DoCmd.Quit acQuitSaveAll)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan